- Docente: Elisabetta Crocetti
- Crediti formativi: 6
- Lingua di insegnamento: Inglese
- Moduli: Elisabetta Crocetti (Modulo 1) Monica Rubini (Modulo 2) Francesca Prati (Modulo 3) Jenny Guidi (Modulo 4)
- Modalità didattica: Convenzionale - Lezioni in presenza (Modulo 1) Convenzionale - Lezioni in presenza (Modulo 2) Convenzionale - Lezioni in presenza (Modulo 3) Convenzionale - Lezioni in presenza (Modulo 4)
- Campus: Cesena
- Corso: Laurea Magistrale in Psychology of Wellbeing and Social Inclusivity (cod. 5966)
-
Orario delle lezioni (Modulo 1)
dal 20/03/2024 al 03/04/2024
-
Orario delle lezioni (Modulo 2)
dal 28/02/2024 al 13/03/2024
-
Orario delle lezioni (Modulo 3)
dal 08/05/2024 al 22/05/2024
-
Orario delle lezioni (Modulo 4)
dal 10/04/2024 al 24/04/2024
Conoscenze e abilità da conseguire
By the end of the training activity students wiil know how to design research and intervention projects
Contenuti
The course will allow students to learn the principles of project design. Intervention projects will be considered with a specific focus on:
- Leading the reader to understand “Why Bother”?
- Defining the topic of the project
- Summarizing the state-of-art
- Planning the project and its implementation (e.g., plan of activities, Gantt)
- Building relationships with other partners
Special attention will be devoted to projects related to the two pillars of the master's degree (i.e., well-being across the lifespan and social inclusivity). In this regard, practical examples of interventions will be shown, with a specific focus on:
- interventions aimed at promoting the psychosocial development of adolescents;
- methodological issues in planning a psychotherapy trial;
- interventions aimed at improving intergroup relations.
Testi/Bibliografia
References will be provided during the course and will be related to the specific topics addressed in each session.
Metodi didattici
In addition to brief lectures, teaching methods will be focused mainly on small groups' work and guided discussions related to the course contents and the preparation of a final assignment.
Modalità di verifica e valutazione dell'apprendimento
Active participation in the activities proposed during classes is highly recommended.
Assessment methods consist of preparing a project. Students will be asked to prepare a written document that will be evaluated by the teachers after the end of the course.
Strumenti a supporto della didattica
Video projector, computer, power point presentations, and materials provided during classes.
Orario di ricevimento
Consulta il sito web di Elisabetta Crocetti
Consulta il sito web di Monica Rubini
Consulta il sito web di Francesca Prati
Consulta il sito web di Jenny Guidi
SDGs


L'insegnamento contribuisce al perseguimento degli Obiettivi di Sviluppo Sostenibile dell'Agenda 2030 dell'ONU.