- Docente: Giovanni Maria Mazzanti
- Crediti formativi: 8
- SSD: SECS-P/01
- Lingua di insegnamento: Inglese
- Modalità didattica: Convenzionale - Lezioni in presenza
- Campus: Rimini
- Corso: Laurea in Economia del turismo (cod. 8847)
Conoscenze e abilità da conseguire
The purpose of this course is to introduce students to economic tools for understanding competition in tourist markets, both from a theoretical and an empirical point of view. At the of the course, students will be able to i) make sense of tourist firms' choices concerning pricing, product characteristics, innovation and advertising, with a particular attention to the international dimension of competition; ii) evaluate the social consequences of these choices, and judge public policies aimed at improving the market outcomes.
Contenuti
Introduction
Consumers
Firms
Competition, Equilibrium and Efficiency
Market Failures and Public Policy
Price Discrimination
Strategic interaction
Oligopoly
Market Structure
Testi/Bibliografia
Slides and other teaching materials made available on a weekly basis.
Metodi didattici
Lectures, courseworks.
Modalità di verifica e valutazione dell'apprendimento
Final written exam.
Strumenti a supporto della didattica
Moodle page of the course
Orario di ricevimento
Consulta il sito web di Giovanni Maria Mazzanti
SDGs

L'insegnamento contribuisce al perseguimento degli Obiettivi di Sviluppo Sostenibile dell'Agenda 2030 dell'ONU.