82180 - NEW MEDIA LABORATORY

Anno Accademico 2018/2019

  • Docente: Nicola Tomesani
  • Crediti formativi: 3
  • SSD: SECS-P/08
  • Lingua di insegnamento: Inglese
  • Modalità didattica: Convenzionale - Lezioni in presenza
  • Campus: Bologna
  • Corso: Laurea Magistrale in Direzione aziendale (cod. 0897)

    Valido anche per Laurea Magistrale in Direzione aziendale (cod. 0897)

Contenuti

Media landscape and trends

Three main strategies: search, display, social

Features and use of content marketing

Search Engine Activities

Advanced Search Engine Activities

User interface, design strategies, digital formats 

Social Media Strategies

Email marketing

Digital media plan

Web analytics tools

Testi/Bibliografia

Stokes, R., eMarketing - The essential guide to marketing in a digital world, 6th Edition

Metodi didattici

A tutor is assigned to this course. Her name is Beatrice Vitali (beatrice.vitali8@unibo.it) and she is responsible for coordinating the components of the integrated course and assisting students with related issues.

Modalità di verifica e valutazione dell'apprendimento

A final test will be held, based on commenting metrics and results of a digital campaign

Orario di ricevimento

Consulta il sito web di Nicola Tomesani