31328 - Arabic Literature 3

Academic Year 2020/2021

Learning outcomes

At the end of the course the student knows satisfactorily general issues and specific aspects of the history of literature. And 'able to understand and translate texts in their original language, it has acquired basic theoretical knowledge necessary to face the ?? critical interpretation of their content and is able to comment on and explain texts according to specific methodologies for the analysis o the literary text.

Readings/Bibliography

1- Salma Khadra Jayyusi, The legacy of muslim spain, Leiden, E. J. Brill, 1994. (sarà fornito dal docente).

2- Raffael Altamira, Il califfato occidentale, in Storia del mondo medievale, vol. II, Milano, Garzanti, 1999, pp. 477-515.

3- E. Paltrinieri, La Spagna letteraria. Dalle origini al XVI secolo, Roma, Caracci, 2002.

4- Hermann Schreiber, Gli arabi in Spagna, Milano, Garzanti, 1982.

5- M. F. Corrao, Poeti arabi in Sicilia, Messina, Mesogea, 2015.

6- Petro Cutrupi, Poesia e cultura araba nella Sicilia medievale, Reggio Calabria, Città del sole Edizioni, 2014.

7- Paolo Abbruscato, Impressioni di Sicilia. Il Diwan di Ibn Hamdis in musica, Palermo, Progetto Accademia, 2019.

8- Michele Amari, Storia dei musulmani di Sicilia, Volume primo, Firenze, Felice le Monnier, 1854.

9- Alberto Costantino, Gli arabi in Sicilia, Palermo, Antares editrice, 2005.

 

 

Saranno forniti altri articoli dal docente, in formato elettronico, durante il corso. Oltre a diversi testi da analizzare e studiare, sia in italiano sia in arabo.

Teaching methods


Frontal lessons.

Assessment methods


Oral examination.

Teaching tools

Multimedia material.

Office hours

See the website of Gassid Mohammed Hossein Hoseini