- Docente: Biagio Oppi
- Crediti formativi: 6
- SSD: L-LIN/12
- Lingua di insegnamento: Inglese
- Modalità didattica: Convenzionale - Lezioni in presenza
- Campus: Bologna
- Corso: Laurea Magistrale in Comunicazione giornalistica, pubblica e d'impresa (cod. 5703)
Conoscenze e abilità da conseguire
The course introduces students to English for business. By the end of the course students are able to: understand the main ideas and structure of different types of texts in the field of economics and management, acquiring a nuanced reading vocabulary; use the language effectively to produce clear and incisive texts on topics related to economics and management; expand their ability and accuracy in communicating effectively in English on business-related topics.
Contenuti
The course focuses on different areas of Business Communication practice:
- How to communicate within the organization
- Business Communication tools, contents, strategies
- How to define a professional mission, vision, strategy.
Testi/Bibliografia
Manuale di testo obbligatorio
Business Communication for Success, University of Minnesota [link to download it here]
7 Habits of Highly Effective People, Stephen R. Covey.
Other Suggested Documents
- Dizionario di misurazione e ricerca nelle relazioni pubbliche a cura di IPR - Institute of Public Relations
- AA.VV (2012), Melbourne Mandate Global Alliance for PR and Communication management
- AA.VV. (2012), Building Belief. A New Model for Activating Corporate Character and Authentic Advocacy, Arthur Page Society
Siti web di riferimento
Global Alliance for Public Relations & Communication Management
Institute of Public Relations - IPR
Metodi didattici
Theorical & practical lessons,
Case histories presentation,
Workshops
Modalità di verifica e valutazione dell'apprendimento
Final exercise
Strumenti a supporto della didattica
External speakers
Videos
Orario di ricevimento
Consulta il sito web di Biagio Oppi
SDGs
L'insegnamento contribuisce al perseguimento degli Obiettivi di Sviluppo Sostenibile dell'Agenda 2030 dell'ONU.