93775 - ENGLISH FOR CORPORATE COMMUNICATION

Anno Accademico 2021/2022

  • Docente: Biagio Oppi
  • Crediti formativi: 6
  • SSD: L-LIN/12
  • Lingua di insegnamento: Inglese
  • Modalità didattica: Convenzionale - Lezioni in presenza
  • Campus: Bologna
  • Corso: Laurea Magistrale in Comunicazione giornalistica, pubblica e d'impresa (cod. 5703)

Conoscenze e abilità da conseguire

The course introduces students to English for business. By the end of the course students are able to: understand the main ideas and structure of different types of texts in the field of economics and management, acquiring a nuanced reading vocabulary; use the language effectively to produce clear and incisive texts on topics related to economics and management; expand their ability and accuracy in communicating effectively in English on business-related topics.

Contenuti

The course focuses on different areas of Business Communication practice:

  1. How to communicate within the organization
  2. Business Communication tools, contents, strategies
  3. How to define a professional mission, vision, strategy.

 

 

 

Testi/Bibliografia

Manuale di testo obbligatorio

Business Communication for Success, University of Minnesota [link to download it here]

7 Habits of Highly Effective People, Stephen R. Covey.

 

Other Suggested Documents

 

Siti web di riferimento

Global Alliance for Public Relations & Communication Management

Institute of Public Relations - IPR 

Influence

 

Metodi didattici

Theorical & practical lessons,

Case histories presentation,

Workshops

 

Modalità di verifica e valutazione dell'apprendimento

Final exercise

Strumenti a supporto della didattica

External speakers

Videos

Orario di ricevimento

Consulta il sito web di Biagio Oppi

SDGs

Istruzione di qualità

L'insegnamento contribuisce al perseguimento degli Obiettivi di Sviluppo Sostenibile dell'Agenda 2030 dell'ONU.