99604 - EUROPEAN CULTURAL ROUTES

Anno Accademico 2022/2023

  • Docente: Alessia Mariotti
  • Crediti formativi: 6
  • SSD: M-GGR/02
  • Lingua di insegnamento: Inglese
  • Modalità didattica: Convenzionale - Lezioni in presenza
  • Campus: Rimini
  • Corso: Laurea Magistrale in Tourism Economics and Management (cod. 8609)

Conoscenze e abilità da conseguire

The course aims at providing students with an up-to-date understanding of Service Design and Design Thinking, with an emphasis on sustainable tourist services. The distinguished feature of the course is the use of these participatory methodologies and tools to enhance cultural tourism in a multiscalar perspective, encompassing historical and geographical approaches. At the end of the course, students will be able to: (a) identify the different scale of cultural heritage including the Unesco Tangible and Intangible Heritage Lists and the European Cultural Routes of the Council of Europe; (b); recognize the main sustainability issues concerning the design of cultural tourism services; (c) understand the main concepts used in service design and design thinking; (d) select and apply the appropriate design thinking tools and methods to develop or renovate tourism destinations; (e) participate in a fieldwork that applies the learned participatory methodologies.

Contenuti

Il corso è tenuto solo in lingua inglese ed è un corso integrato costituito da due moduli, uno tenuto dalla Prof. Patrizia Battilani e uno dalla Prof. Alessia Mariotti.

Per conoscere il programma del corso visitare il sito web in lingua inglese.

Metodi didattici

see English version

Modalità di verifica e valutazione dell'apprendimento

see English version

Strumenti a supporto della didattica

see English version

Orario di ricevimento

Consulta il sito web di Alessia Mariotti

SDGs

Città e comunità sostenibili Consumo e produzione responsabili Lotta contro il cambiamento climatico Partnership per gli obiettivi

L'insegnamento contribuisce al perseguimento degli Obiettivi di Sviluppo Sostenibile dell'Agenda 2030 dell'ONU.