- Docente: Michela Schenetti
- Credits: 5
- SSD: M-PED/03
- Language: Italian
- Teaching Mode: Traditional lectures
- Campus: Bologna
- Corso: First cycle degree programme (L) in EXPERT IN SOCIAL AND CULTURAL EDUCATION (cod. 0995)
Course contents
The course is made of:
-20 hours in presence
- 10 hours in e-learning
Readings/Bibliography
All students
- S. Bertolini (a cura di), (2005) Nuovi educatori ambientali. 1. collana quaderni INFEA Regione Emilia Romagna, vol. 3. ask to the teacher
- L. Mortari (a cura di), (1999) Natura e.. Esplorazione polifonica di un'idea, Milano, Franco Angeli (introduction)
- Learning object available in Moodle platform http://www.moodle.unibo.it/
Non attending students must choose one book from the list:
E. Bardulla (2006), Pedagogia, ambiente e società sostenibile, Anicia, Roma
L. Mortari ( a cura di), (1999), Natura e... Esplorazione polifonica di un'idea, Franco Angeli, Milano
D. Castellani (2007), La coda del topo. principi di educazione info-ambientale, Junior edizioni, Bergamo
E. Morin (1988), Il pensiero ecologico, Hopefulmonster, Firenze
S. Latouche (2007), La scommessa della decrescita, Feltrinelli, Milano
ERASMUS students
- S. Bertolini (a cura di), (2005) Nuovi educatori ambientali. 1. collana quaderni INFEA Regione Emilia Romagna, vol. 3. (The book is available in the Library of the Department of Scieces of education)
Rivista Infanzia n. 11 - 2007. Numero monografico a cura di S. Bertolini, L'educazione allo sviluppo sostenibile nella scuola dell'infanzia. Available to the Martina bookshop - Bologna.
- Materials available in modalità e-learning platform Moodle http://www.moodle.unibo.it/ (The registration is compulsory)
Non attending ERASMUS students must choose one book from
- E. Morin (1988), Il pensiero ecologico, Hopefulmonster, Firenze
- S. Latouche (2007), La scommessa della decrescita, Feltrinelli, Milano
Teaching methods
Traditional lessons, animation and practice in classroom and in e-learning, possibily visiting environmental places
Assessment methods
Written examination.
Teaching tools
Learning objects, video, PC, Internet
Office hours
See the website of Michela Schenetti