32615 - Environmental Education L

Academic Year 2009/2010

  • Teaching Mode: Traditional lectures
  • Campus: Bologna
  • Corso: First cycle degree programme (L) in EXPERT IN SOCIAL AND CULTURAL EDUCATION (cod. 0995)

Course contents

The course is made of:

-20 hours in presence

- 10 hours in e-learning

Readings/Bibliography

All students

- S. Bertolini (a cura di), (2005) Nuovi educatori ambientali. 1. collana quaderni INFEA Regione Emilia Romagna, vol. 3. ask to the teacher

- L. Mortari (a cura di), (1999) Natura e.. Esplorazione polifonica di un'idea, Milano, Franco Angeli (introduction)

- Learning object available in Moodle platform http://www.moodle.unibo.it/ 

Non attending students must choose one book from the list:

E. Bardulla (2006), Pedagogia, ambiente e società sostenibile, Anicia, Roma

L. Mortari ( a cura di), (1999), Natura e... Esplorazione polifonica di un'idea, Franco Angeli, Milano

D. Castellani (2007), La coda del topo. principi di educazione info-ambientale, Junior edizioni, Bergamo

E. Morin (1988), Il pensiero ecologico, Hopefulmonster, Firenze

S. Latouche (2007), La scommessa della decrescita, Feltrinelli, Milano

ERASMUS students

- S. Bertolini (a cura di), (2005) Nuovi educatori ambientali. 1. collana quaderni INFEA Regione Emilia Romagna, vol. 3. (The book is available in the Library of the Department of Scieces of education)

Rivista Infanzia n. 11 - 2007. Numero monografico a cura di S. Bertolini, L'educazione allo sviluppo sostenibile nella scuola dell'infanzia. Available to the Martina bookshop - Bologna.

- Materials available in modalità e-learning platform Moodle http://www.moodle.unibo.it/ (The registration is compulsory)

Non attending ERASMUS students must choose one book from

- E. Morin (1988), Il pensiero ecologico, Hopefulmonster, Firenze

- S. Latouche (2007), La scommessa della decrescita, Feltrinelli, Milano

Teaching methods

Traditional lessons, animation and practice in classroom and in e-learning, possibily visiting environmental places

Assessment methods

Written examination.

Teaching tools

Learning objects, video, PC, Internet

Office hours

See the website of Michela Schenetti