18650 - Special Pedagogy (for Support Teachers) - A

Academic Year 2013/2014

  • Docente: Nicola Cuomo
  • Credits: 3
  • SSD: M-PED/03
  • Language: Italian
  • Teaching Mode: Traditional lectures
  • Campus: Bologna
  • Corso: First cycle degree programme (L) in Primary Education Sciences (cod. 1313)

Learning outcomes

The lessons will be reinforced by teacher training and laboratories so students will be equipped with the appropriate tools of observing and evaluating educational-didactic processes, strategies and methods in order to surpass handicap.

Course contents

The lessons will be reinforced by teacher training and laboratories so students will be equipped with the appropriate tools of observing and evaluating educational-didactic processes, strategies and methods in order to surpass handicap.

www.unibo.it/emozione

http://rivistaemozione.scedu.unibo.it

http://xfragile.forumattivo.com/

Readings/Bibliography

•    Nicola Cuomo, Verso una scuola dell'Emozione di Conoscere. Il futuro insegnante, insegnante del futuro, Edizioni ETS ,Pisa, 2007 [*]
•    L.S. Vygotskij, Pensiero e Linguaggio, Editori Laterza, Bari, 2001

not attending


    Nicola Cuomo, Verso una scuola dell'Emozione di Conoscere. Il futuro insegnante, insegnante del futuro, Edizioni ETS ,Pisa, 2007 [*]
•    L.S. Vygotskij, Pensiero e Linguaggio, Editori Laterza, Bari, 2001

  • Alice Imola, Le leggi verso le buone prassi dell'integrazione, Edizioni ETS, Pisa, 2008 [*]
  • G. Meneghello, Si parla per sillabe Si scrive per lettere, EUROTIPO, Verona 2011[*]




Teaching methods

lectures,

group discussion

simulations

Assessment methods

oral examination

Teaching tools


Links to further information

http://emozione.scedu.unibo.it/index.php/it/universita-studenti/7-pedagogia-speciale-a-sostegno.html

Office hours

See the website of Nicola Cuomo