Foto del docente

Rachele Antonini

Professoressa associata

Dipartimento di Interpretazione e Traduzione

Settore scientifico disciplinare: ANGL-01/C Lingua, traduzione e linguistica inglese

Pubblicazioni

Coordinamento del progetto: Networking the Educational World: Acros Boundaries for Community-building (NEW ABC) Grant Agreement no.: 101004640.

Ruolo editoriale nella rivista «Rivista Italiana di studi sull'Umorismo»

Antonini, Rachele; Bucaria, Chiara; Nasi, Nicola (trad.): Espressione personale attraverso la poesia. Manuale delle attività di repilot, Bologna, AMSActa, 2024, pp. 33
. Opera originale: Autore: Antonini, Rachele; Bucaria, Chiara; Nasi, Nicola - Titolo: Self-expression through poetry. Repilot action activity handbook [libro (traduzione)]

rachele antonini, Media and fictional narratives of Child Language Brokering and how they may contribute to the normalization of this practice, in: Georgios Floros, Rachele Antonini, Simos Grammenidis & Nike Kocijančič Pokorn, Elvira Iannone, Dimitrios Kapnas & Silvia Hansen-Schirra, Michele Russo, Anna Setkowicz-Ryszka, Joel Snyder, Carmen Valero-Garcés, Kanja van der Merwe, ‘UNSTATED’ MEDIATION On the ethical aspects of non-professional interpreting and translation, Nicosia, GNOSIS Institutional Repository of the University of Cyprus, 2024, pp. 7 - 23 [capitolo di libro]

Coordinamento del progetto: NEW ABC: NETWORKING THE EDUCATIONAL WORLD: ACROSS BOUNDARIES FOR COMMUNITY-BUILDING.

Antonini, Rachele; Bucaria, Chiara; Nasi, Nicola, Self-expression through poetry. Repilot action activity handbook, Bologna, AMSActa, 2024, pp. 34 . [libro]

rachele antonini; roberta ricucci, Managing the co-creation approach and methodology: Lessons learned from the KIDS4ALLL and NEW ABC H2020 projects, «PEDAGOGIA DELLE DIFFERENZE», 2023, 52, pp. 117 - 136 [articolo]Open Access

rachele antonini; nicola nasi, Strategie per integrare la prospettiva dei bambini nelle attività in classe : una ricerca azione partecipata nella scuola primaria = Strategies to integrate children’s perspective into classroom activities : a participatory action research in two primary schools, «RICERCAZIONE», 2023, 15, pp. 91 - 111 [articolo]Open Access

rachele antonini, CHILDREN’S NARRATIVES OF THE EMOTIONAL IMPACT OF CHILD LANGUAGE BROKERING, «MEDIAZIONI», 2022, 33, pp. 132 - 154 [articolo]Open Access

Rachele Antonini; Ira Torresi, Cos’è il Child Language Brokering? Come mai esiste?, in: Mireia Urpi, Marta Arumí Ribas, Rachele Antonini, Ira Torresi, Carmen Bestué, Sarah Crafter, Marta Estévez Grossi, Sofia Garcia-Beyaert, Anna Gil-Bardají, Mariana Orozco-Jutorán, Evangelia Prokopiou, Judith Raigal Aran, Gema Rubio Carbonero, Karolina Dobrzynska, INCLUSIONE, DIVERSITÀ E COMUNICAZIONE TRA CULTURE Manuale per insegnanti con attività didattiche per le scuole superiori, Bellaterra, Universitat Autònoma de Barcelona, Universitat Autònoma de Barcelona Department of Translation and Interpreting and East Asian Studies, 2022, pp. 80 - 93 [capitolo di libro]Open Access

Rachele Antonini; Marta Estévez Grossi, Culturally diverse societies, in: Mireia Urpi, Marta Arumí Ribas, Rachele Antonini, Ira Torresi, Carmen Bestué, Sarah Crafter, Marta Estévez Grossi, Sofia Garcia-Beyaert, Anna Gil-Bardají, Mariana Orozco-Jutorán, Evangelia Prokopiou, Judith Raigal Aran, Gema Rubio Carbonero, Karolina Dobrzynska, Inclusion, Diversity and Communication Across Cultures : A Teacher's Book with Classroom Activities for Secondary Education, Bellaterra, Universitat Autònoma de Barcelona, Universitat Autònoma de Barcelona Department of Translation and Interpreting and East Asian Studies, 2022, pp. 42 - 59 [capitolo di libro]Open Access

Coordinamento del progetto: EYLBID (Empowering Young Language Brokers for Inclusion in Diversity).

Rachele Antonini, Mireia Vargas-Urpí, Marta Arumí (a cura di): Rachele Antonini, Sarah Crafter, Evangelia Prokopiou, Marta Estévez Grossi, Gema Rubio Carbonero, Karolina Dobrzynska, Sofía García-Beyaert, Anna Gil-Bardají, Mariana Orozco-Jutorán, Mireia Vargas-Urpí, Carme Bestué Salinas, Judith Raigal Aran, Inclusione, diversità e comunicazione tra culture. Manuale per insegnanti con attività didattiche per le scuole superiori, Bellaterra, Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental, 2022, pp. 129 . [curatela]Open Access

Antonini, R; Torresi, I; Bevilacqua, Anna (trad.): Inclusione, diversità e comunicazione tra culture. Manuale per insegnanti con attività didattiche per le scuole superiori, Barcelona, Universitat Autònoma de Barcelona, Dipartimento di Traduzione e Interpretazione e Studi sull'Asia Orientale, 2022, pp. 128
. Opera originale: Autore: Marta Arumí, Mireia Vargas-Urpí, Rachele Antonini, Sarah Crafter, Evangelia Prokopiou, Marta Estévez Grossi, Sofía García-Beyaert, Anna Gil-Bardají, Gema Rubio, Mariana Orozco-Jutorán, Ira Torresi, Karolina Dobrzynska, Carme Bestué Salinas, Judith Raigal Aran, - Titolo: Inclusion, Diversity and Communication Across Cultures: A Teacher's Book with Classroom Activities for Secondary Education [libro (traduzione)]Open Access

Rachele Antonini; Marta Estévez Grossi, KAPITEL 2: Kulturell vielfältige Gesellschaften, in: Mireia Urpi, Marta Arumí Ribas, Rachele Antonini, Ira Torresi, Carmen Bestué, Sarah Crafter, Marta Estévez Grossi, Sofia Garcia-Beyaert, Anna Gil-Bardají, Mariana Orozco-Jutorán, Evangelia Prokopiou, Judith Raigal Aran, Gema Rubio Carbonero, Karolina Dobrzynska, INKLUSION, DIVERSITÄT UND INTERKULTURELLE KOMMUNIKATION Ein Lehrer:innenhandbuch mit Aktivitäten für den Unterricht für die Sekundarstufe, Bellaterra, Universitat Autònoma de Barcelona, Universitat Autònoma de Barcelona Department of Translation and Interpreting and East Asian Studies, 2022, pp. 42 - 59 [capitolo di libro]Open Access