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Gian Luca Marzocchi

Full Professor

Department of Management

Academic discipline: SECS-P/08 Management

Publications

Rapezzi, Matilde; Pizzi, Gabriele; Marzocchi, Gian Luca, What you see is what you get: the impact of blockchain technology transparency on consumers, «MARKETING LETTERS», in corso di stampa, in press, pp. 1 - 14 [Scientific article]

angelo manaresi, gian luca marzocchi, Il Marketing, in: l'impresa, bologna, il mulino, 2022, pp. 339 - 374 [Chapter or essay]

Bolzani D.; Fini R.; Marzocchi G.L., The influence of entrepreneurs’ immigrant status and time on the perceived likelihood of exporting, «INTERNATIONAL ENTREPRENEURSHIP AND MANAGEMENT JOURNAL», 2021, 17, pp. 593 - 623 [Scientific article]Open Access

Pizzi, Gabriele; Marzocchi, Gian Luca, Consumer-defined assortments: application of card-sorting to category management, «ITALIAN JOURNAL OF MARKETING», 2020, 2020, pp. 67 - 84 [Scientific article]Open Access

Gian Luca Marzocchi; Alessandra Zammit, Left Hand, Right Hand and Compromise Effect: A Tale of Two Brains, in: People Make Marketing, Proceedings EMAC 2018, Glasgow, UK, 2018, pp. 1 - 5 (atti di: Emac 2018, Glasgow, 29 maggio-1 giungo 2018) [Contribution to conference proceedings]

Zammit, Alessandra; Marzocchi, Gian Luca, Asymmetrical Evaluation of Pros and Cons in Future Context Based Choices, in: Proceedings of the 46th EMAC Annual Conference "Leaving Footprints", 2017, pp. 1 - 7 (atti di: Emac 2017 Leaving Footprints, University of Groningen, Netherlands, 23-26 May 2017) [Contribution to conference proceedings]

Marzocchi, Gian Luca; Pizzi, Gabriele, Uno, nessuno e centomila: verso una prospettiva orientata al cliente nel category management, in: Non c'è più il marketing di una volta. Scritti in ricordo di Gennaro Cuomo, Milano, Wolters Kluwer Italia srl, 2017, pp. 199 - 208 [Chapter or essay]

Marzocchi, GIAN LUCA; Pizzi, Gabriele; Scarpi, Daniele, When a picture’s worth a thousand words: The effects of visual construal priming on information acquisition and choice, «MARKETING LETTERS», 2016, 27, pp. 487 - 498 [Scientific article]

Daniele, Scarpi; Gabriele, Pizzi; Gianluca, Marzocchi, L 'effetto del colore sulla categorizzazione dei prodotti,, in: atti del convegno - società italiana marketing, 2015, pp. 1 - 5 (atti di: società italiana marketing, torino, 22-23 ottobre 2015) [Contribution to conference proceedings]

G. Pizzi;G. L. Marzocchi;C. Orsingher;A. Zammit, The Temporal Construal of Customer Satisfaction, «JOURNAL OF SERVICE RESEARCH», 2015, 18, pp. 484 - 497 [Scientific article]

Marzocchi, Gian Luca; Pizzi, Gabriele, Evoluzione Temporale della Soddisfazione del Cliente, in: Le discontinuità d'impresa. Dal mondo degli orologi al mondo delle nuvole, Milano, Egea, 2014, pp. 73 - 91 [Chapter or essay]

Gabriele Pizzi;Daniele Scarpi;Gian Luca Marzocchi, Showing a tree to sell the forest: The impact of attribute- and alternative-based information presentation on consumers’ choices, «JOURNAL OF ECONOMIC PSYCHOLOGY», 2014, 42, pp. 41 - 51 [Scientific article]

Gabriele Pizzi; Gian Luca Marzocchi, UNA DEFINIZIONE CUSTOMER-BASED DELLA CATEGORIA DI PRODOTTO: applicazione della metodologia card-sorting al category management, in: "Food marketing : mercati, filiere, sostenibilità e strategie di marca”., Società Italiana Marketing, 2014, pp. 1 - 8 (atti di: "Food marketing : mercati, filiere, sostenibilità e strategie di marca”., Modena, 18-19 Settembre 2014) [Contribution to conference proceedings]

Marzocchi G.L.; Morandin G.; Bergami M., Brand communities: Loyal to the community or to the brand?, «EUROPEAN JOURNAL OF MARKETING», 2013, 47 (1/2), pp. 93 - 114 [Scientific article]

M. Visentin; M. Colucci; G.L. Marzocchi, Brand measurement scales and underlying cognitive dimensions, «INTERNATIONAL JOURNAL OF MARKET RESEARCH», 2013, 55, pp. 43 - 57 [Scientific article]

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