Foto del docente

Gian Luca Marzocchi

Professor

Department of Management

Academic discipline: SECS-P/08 Management

Publications

Zammit, Alessandra; Marzocchi, Gian Luca, Asymmetrical Evaluation of Pros and Cons in Future Context Based Choices, in: Proceedings of the 46th EMAC Annual Conference "Leaving Footprints", 2017, pp. 1 - 7 (atti di: Emac 2017 Leaving Footprints, University of Groningen, Netherlands, 23-26 May 2017) [Contribution to conference proceedings]

Marzocchi, Gian Luca; Pizzi, Gabriele, Non c'è più il marketing di una volta. Scritti in ricordo di Gennaro Cuomo, in: Non c'è più il marketing di una volta. Scritti in ricordo di Gennaro Cuomo, Milano, Wolters Kluwer Italia srl, 2017, pp. 199 - 208 [Chapter or essay]

Marzocchi, GIAN LUCA; Pizzi, Gabriele; Scarpi, Daniele, When a picture’s worth a thousand words: The effects of visual construal priming on information acquisition and choice, «MARKETING LETTERS», 2016, 27, pp. 487 - 498 [Scientific article]

Daniele, Scarpi; Gabriele, Pizzi; Gianluca, Marzocchi, L 'effetto del colore sulla categorizzazione dei prodotti,, in: atti del convegno - società italiana marketing, 2015, pp. 1 - 5 (atti di: società italiana marketing, torino, 22-23 ottobre 2015) [Contribution to conference proceedings]

G. Pizzi;G. L. Marzocchi;C. Orsingher;A. Zammit, The Temporal Construal of Customer Satisfaction, «JOURNAL OF SERVICE RESEARCH», 2015, 18, pp. 484 - 497 [Scientific article]

Marzocchi, Gian Luca; Pizzi, Gabriele, Evoluzione Temporale della Soddisfazione del Cliente, in: Le discontinuità d'impresa. Dal mondo degli orologi al mondo delle nuvole, Milano, Egea, 2014, pp. 73 - 91 [Chapter or essay]

Gabriele Pizzi;Daniele Scarpi;Gian Luca Marzocchi, Showing a tree to sell the forest: The impact of attribute- and alternative-based information presentation on consumers’ choices, «JOURNAL OF ECONOMIC PSYCHOLOGY», 2014, 42, pp. 41 - 51 [Scientific article]

Gabriele Pizzi; Gian Luca Marzocchi, UNA DEFINIZIONE CUSTOMER-BASED DELLA CATEGORIA DI PRODOTTO: applicazione della metodologia card-sorting al category management, in: "Food marketing : mercati, filiere, sostenibilità e strategie di marca”., Società Italiana Marketing, 2014, pp. 1 - 8 (atti di: "Food marketing : mercati, filiere, sostenibilità e strategie di marca”., Modena, 18-19 Settembre 2014) [Contribution to conference proceedings]

Marzocchi G.L.; Morandin G.; Bergami M., Brand communities: Loyal to the community or to the brand?, «EUROPEAN JOURNAL OF MARKETING», 2013, 47 (1/2), pp. 93 - 114 [Scientific article]

M. Visentin; M. Colucci; G.L. Marzocchi, Brand measurement scales and underlying cognitive dimensions, «INTERNATIONAL JOURNAL OF MARKET RESEARCH», 2013, 55, pp. 43 - 57 [Scientific article]

Bolzani D.; Fini R.; Marzocchi GL.;, Desirability And Feasibility In Internationalization Intentions: The Impact Of Psychological Distance, in: AOM Proceedings, Orlando, AOM, 2013, pp. 1 - 30 (atti di: AOM Meeting, Orlando, 8-13 August 2013) [Abstract]

Bolzani D.; Fini R.; Marzocchi GL.;, Desirability And Feasibility In Internationalization Intentions: The Impact Of Psychological Distance, in: Babson College Proceedings, Lyon, Babson College, 2013, pp. 1 - 30 (atti di: Babson College Entrepreneurship Research Conference, Lyon, 3-8 June 2013) [Abstract]

Gian Luca Marzocchi; Gabriele Pizzi; Marco Visentin, Distanza temporale, livelli di rappresentazione e distorsioni metodologiche nella ricerca di marketing, in: SMART LIFE: DALL’ INNOVAZIONE TECNOLOGICA AL MERCATO, 2013, pp. 1 - 10 (atti di: SMART LIFE: DALL’ INNOVAZIONE TECNOLOGICA AL MERCATO, Milano, 3-4 Ottobre 2013) [Contribution to conference proceedings]

Bagozzi R.P.; Bergami M.; Marzocchi G.L.; Morandin G., Customer-organizational relationships: development and test of a theory of extended identities, «JOURNAL OF APPLIED PSYCHOLOGY», 2012, 97 (1), pp. 63 - 76 [Scientific article]

Marzocchi, Gian Luca; Pizzi, Gabriele, LOTTERIE E TEORIA DEI LIVELLI DI RAPPRESENTAZIONE, in: Giochi d'azzardo e probabilità, Roma, Gruppo Editoriale Italiano srl, 2012, pp. 195 - 220 [Chapter or essay]

Latest news

At the moment no news are available.