Alessandra Sansavini

Full Professor

Department of Psychology "Renzo Canestrari"

Academic discipline: M-PSI/04 Developmental and Educational Psychology

Seminari internazionali prof.ssa Grace Skrzypiec, Flinders University, Australia, 18 maggio ore 9-11 e 19 maggio ore 11-13

Grace Skrzypiec

PhD, Senior Lecturer

College of Education, Psychology and Social Work

Flinders University, Australia

Terrà un seminario dal titolo:

Developing Transformative Classrooms

using Positive Psychology

Lunedì 18 marzo 2019

Ore 9-11

Viale Berti Pichat 6, Aula C

Il seminario è organizzato dalle prof.sse Alessandra Sansavini e Annalisa Guarini nell’ambito degli insegnamenti di Psicologia dello Sviluppo e Psicologia della Disabilità e dell’Integrazione del CdS di Scienze della Formazione Primaria e all’interno delle attività promosse dallo SWAPv-IT (Joint Research Laboratory –Università di Bologna, Flinders University, Australia e Libera Università di Bolzano) e dal Laboratorio di Psicologia dello Sviluppo del Dipartimento di Psicologia, Università di Bologna. Il seminario è aperto a studenti, dottorandi, assegnisti, ricercatori e docenti dei Dipartimenti di Scienze dell’Educazione e di Psicologia.

PhD program in Psychology

Seminar

Grace Skrzypiec

Senior Lecturer

College of Education, Psychology and Social Work

Flinders University, Australia

Research Rigour: What does it mean and how is it achieved?

March 19th 2019

11-13 a.m.

Department of Psychology

University of Bologna

Viale Berti Pichat 5, Bologna

The seminar is organized by Annalisa Guarini and Alessandra Sansavini within the activities promoted by the SWAPv-IT (Joint Research Laboratory –University of Bologna, Flinders University, Australia, and Free University of Bozen) and the DEL (DEvelopmental Psychology Lab, Department of Psychology, University of Bologna). The seminar is open to undergraduate, graduate and PhD students, research fellows, researchers and professors.

Published on: March 05 2019