Alessandra Sansavini

Full Professor

Department of Psychology "Renzo Canestrari"

Academic discipline: M-PSI/04 Developmental and Educational Psychology

Seminari internazionali Psicologia dello Sviluppo e Disturbi del Neurosviluppo marzo 2018 organizzati dalla prof.ssa Alessandra Sansavini

Seminari internazionali organizzati nel mese di marzo nell’ambito dei corsi di

Sviluppo cognitivo e disturbi specifici dell’apprendimento- Cesena (prof.ssa A. Sansavini)

Psicologia dello Sviluppo- Bologna (prof.ssa A. Sansavini)

Psicologia della Disabilità e dell’Integrazione- Bologna (prof.ssa A. Guarini).

I seminari sono aperti a studenti, dottorandi, assegnisti, ricercatori della Scuola di Psicologia e Scienze della Formazione.

9 marzo ore 9-11, Aula Anfiteatro Pombeni, Cesena

The importance of understanding individual differences over development and across levels of description:the case of Down syndrome.

Dr. Hana Kyjonková D’Souza, PhD, Postdoctoral Research Fellow, Centre for Brain & Cognitive Development (CBCD), Birkbeck, University of London, UK.

12 marzo ore 9-11, Aula C, Viale Berti Pichat 6, Bologna

Regulation through Relationships: Parenting and Child Sleep

Anat Scher, PhD, Professor of Developmental Psychology

Department of Counseling and Human Development,

University of Haifa, Israel

15 marzo ore 9-10, Aula A2, Viale Berti Pichat 6, Bologna

Children with Autism Spectrum Disorder: Sleep related problems and parenting stress

Anat Scher, PhD, Professor of Developmental Psychology

Department of Counseling and Human Development,

University of Haifa, Israel

La prof.ssa Anat Scher sarà ospite presso il nostro Dipartimento (sede di Bologna) nell’ambito del progetto Erasmus+ Teaching Mobility Agreement dal 9 al 15 marzo e disponibile ad incontrare chi sia interessato ai suoi temi di ricerca.

22 Marzo, ore 14:00-17:30, Aula Anfiteatro Pombeni, Cesena

International seminar

Studying basic functions to understand atypical development

Program

14:00-14:15 Introduction. Alessandra Sansavini, PhD, Professor of Developmental Psychology and Education, Department of Psychology, University of Bologna.

14:15-15:15 “Research on visual functions in clinical population” Kerstin Hellgren, MD PhD, Senior Consultant in Pediatric Ophthalmology, Karolinska Institutet, Stockholm, Sweden.

15:15- 15:30 Question time. Mariagrazia Benassi, PhD, Professor of Psychometrics, Department of Psychology, University of Bologna.

15:30-16:00 Break

16:00- 17:00 “From intuitions about quantities to complex math: Why some people struggle with math and others don’t”. Melissa Libertus, PhD, Assistant Professor, Department of Psychology, and Research Scientist, Learning Research & Development Center, University of Pittsburgh, US.

Ore 17:00-17:15 Question time. Annalisa Guarini, PhD, Professor of Developmental Psychology and Education, Department of Psychology, University of Bologna.

Ore 17:15- 17:30 Conclusions. Alessandra Sansavini.

Il seminario è organizzato nell’ambito del Progetto innovativo di cooperazione internazionale tra il nostro Dipartimento e il Dipartimento di Psicologia della University of Pittsburgh. La prof.ssa Melissa Libertus sarà ospite presso il nostro Dipartimento (sede di Cesena) dal 20 al 23 marzo e disponibile ad incontrare chi sia interessato ai suoi temi di ricerca.

Published on: March 07 2018