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Massimo Giovanardi

Associate Professor

Department for Life Quality Studies

Academic discipline: SECS-P/08 Management

Teaching

Recent dissertations supervised by the teacher.

First cycle degree programmes dissertations

  • Analisi del caso studio Hugo Boss e il suo impatto nella sostenibilità
  • Candy EcoLux: un modello di branding sostenibile nell’industria della moda
  • Covid-19? "Booster" per il progresso della sustainable fashion
  • i negozianti di Modena al tempo del covid-19
  • Il comportamento del consumatore di moda: i principali ostacoli al consumo sostenibile
  • Il fenomeno della fast fashion verso un modello di business sostenibile: il caso Mango
  • Il passaggio dall'economia lineare a quella circolare nel settore della moda: il caso di Patagonia
  • Moda, sostenibilità ambientale e oceani. Analisi del caso Econyl come esempio di opportunità per il settore tessile
  • Pratiche di trasparenza e tracciabilità: un’analisi di dieci aziende certificate nella filiera tessile italiana
  • shein: il lato oscuro del colosso del fast fashion
  • Sostenibilità della pelletteria e del cuoio: un'analisi dell'industria della pelletteria e la storia del calzolaio Luigi Marni
  • Sostenibilità nella filiera tessile: Il caso di Cangioli 1859 e e il suo impegno per un futuro sostenibile.
  • Vaishali S. e Maati: sustainable fashion in India. Un comparative case study

Second cycle degree programmes dissertations

  • “Fashion is Related to Social and Political Issues” FASHION BRAND RESPONSE DURING THE WAR BERWEEN RUSSIA AND UKRAINE: AN ANALYSIS OF THE FASHION INDUSTRY
  • Assessment of Marketing and Communication Strategy for a Destination as a Pilgrimage Route: A case study of Argenta of Delta del Po
  • Human vs Virtual: The Dynamics of Influencer Marketing in the Fashion Industry
  • Investigating the perceptions of Bologna residents towards the city's trade exhibition district (BolognaFiere)
  • Managerial strategies for co-living spaces in Italy and Spain: a case study and comparison
  • Mapping the Modern Pilgrim Along European Pilgrimage Routes
  • The online promotion of destinations: a comparison between Veneto and Emilia-Romagna
  • Towards a sustainable fashion capital? The case of Copenhagen

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