Foto del docente

Luca Ferrari

Senior assistant professor (fixed-term)

Department of Education Studies "Giovanni Maria Bertin"

Academic discipline: M-PED/03 Methodologies of Teaching and Special Education

Publications

Ferrari, Luca, Imparare a studiare nella scuola primaria. I risultati di una ricerca condotta in Emilia-Romagna., in: La Ricerca-Formazione. Temi, esperienze, prospettive., Milano, FrancoAngeli, 2018, pp. 139 - 144 [Chapter or essay]

Nicoletta Di Blas, Manuela Fabbri, Luca Ferrari, Italian teachers and Technology-Knowledge training, «FORM@RE», 2018, 18, pp. 33 - 47 [Scientific article]

Guerra, Luigi; Ferrari, Luca, Mooc Pedagogy, in: Challenges in Open Educational Resources. The Case of TOX-OER MOOC., Salamanca, Editorial Amarante, 2018, pp. 33 - 45 [Chapter or essay]

Di Blas, Nicoletta; Fabbri, Manuela; Ferrari, Luca, THE TPACK MODEL AND TEACHER TRAINING IN DIGITAL SKILLS. ITALIAN LEGISLATION AND PEDAGOGICAL IMPLICATIONS, «ITALIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY», 2018, 26, pp. 24 - 38 [Scientific article]

Guerra, Luigi; Ferrari, Luca; Nenzioni, Marco, TOX-OER MOOC, in: Challenges in Open Educational Resources. The Case of TOX-OER MOOC., Salamanca, Editorial Amarante, 2018, pp. 47 - 68 [Chapter or essay]

Coordination of a Research Project: TOX-OER: learning Toxicology through Open Educational Resources.

Cinotti Alessia, Ferrari Luca, Righini Giulia, Emili Enrico Angelo, The MUSE project. Improving access, participation and learning of studentswith disability in Latin American universities., «EDUCATION SCIENCES & SOCIETY», 2018, 1, pp. 81 - 95 [Scientific article]

Arianna Taddei; Elena Modolo; Luca Ferrari, Una proposta formativa in Educación No Sexista Desarrollo Humano in El Salvador., «STUDIUM EDUCATIONIS», 2018, 3, pp. 95 - 110 [Scientific article]

Luca Ferrari, Didattiche attive, tecnologie digitali e peer instruction all’Università, in: Le emergenze educative della società contemporanea. Progetti e proposte per il cambiamento., Lecce, Pensa Multimedia, 2017, pp. 1027 - 1031 (atti di: Le emergenze educative della società contemporanea, Firenze, 26-28 ottobre 2017) [Contribution to conference proceedings]

Manuela, Fabbri; Luca, Ferrari, I social network a scuola. Indagine esplorativa all’interno di tre scuole secondarie di primo grado della regione Emilia-Romagna, «ANNALI ONLINE... DELLA DIDATTICA E DELLA FORMAZIONE DOCENTE», 2017, 9, pp. 164 - 194 [Scientific article]

Ferrari, Luca, Il digitale a scuola. Per una implementazione sostenibile., Milano, Franco Angeli, 2017, pp. 157 (MEDIA E TECNOLOGIE PER LA DIDATTICA). [Research monograph]

Ferrari, Luca, Implementazione e sostenibilità di nuove tecnologie in El Salvador, «L'INTEGRAZIONE SCOLASTICA E SOCIALE», 2017, 2, pp. 158 - 165 [Scientific article]

Ferrari, Luca; Cinotti, Alessia, La scuola primaria in El Salvador. Politiche e ricerche per l’educazione inclusiva., «FORMAZIONE & INSEGNAMENTO», 2017, 2, pp. 437 - 444 [Scientific article]

Luigi, Guerra; Luca, Ferrari; Andrea, Reggiani, Online Collaborative Learning. Pedagogical Design in the Mediational Artifacts, in: Technologies and Trust, Milano, Franco Angeli, 2017, pp. 64 - 80 (MEDIA E TECNOLOGIE PER LA DIDATTICA) [Chapter or essay]

Luca, Ferrari; Arianna, Taddei, Teacher agency: perspectives and limits, «RICERCHE DI PEDAGOGIA E DIDATTICA», 2017, 12, pp. 1 - 11 [Scientific article]