Dissertation topics suggested by the teacher.
Students interested in the following thesis projects can contact me sending an email to trhe following e-mail address: enrico.corti2@unibo.it
- GCI: “CFD Modelling and Simulation of high-efficiency Gasoline Compression Ignition (GCI) combustion performed in a multi-cylinder light-duty engine.”
- H2ICE: “Modelling and Calibration of H2-ICE based on machine learning and artificial intelligence methodologies.”
- Greenest360: “Modelling and Feasibility study of green hydrogen-based solutions for energy sustainability and micro-grid development.”
- UA-SCRE: “Modelling of high-efficiency Reactivity Controlled Compression Ignition (dual-fuel) combustion performed in a single-cylinder heavy-duty research engine.”
- H2-GTE: “Modelling and performance evaluation of Aeronautics Turboshaft Gas Turbine engine fueled with hydrogen.”
- AMB for GT: “Modelling and performance evaluation of Small Gas Turbine equipped with additive manufactured ceramic blades.”
- LAB-FO: “Test cell monitoring and control systems development.”
- LAB-FO: “Design of hydrogen storage and distribution system of hydrogen for testing facility.”
- Washer Sensor: “Low-cost piezoelectric sensor development for combustion indexes estimation based on machine learning and artificial intelligence methodologies.”
- simulation of Battery Electric Vehicle heating/cooling system for optimal thermal management
Recent dissertations supervised by the teacher.
First cycle degree programmes dissertations
- Analisi di modelli Simulink per la simulazione orientata al controllo di motopropulsori
- Analisi Comparativa del TCO di Propulsori
Tradizionali e di Nuova Generazione
- Analisi dei Sistemi di Propulsione Utilizzati nell'Ambito della Urban Air Mobility
- Analisi termografica di un accumulatore in fase di carica e scarica
- Controllo della Combustione nei Motori a Combustione Interna Alimentati a Idrogeno
- Dalla produzione all'uso: emissioni di CO2 nei veicoli a idrogeno
- Indagine sul database dell'Argonne National Laboratory per lo studio delle prestazioni di un veicolo alimentato a celle a combustibile
- Influenza del turbocompound sul rendimento e sulle emissioni di NOx in un motore H2ICE
- Integrazione di un Impianto
Fotovoltaico in un Veicolo Elettrico Prototipale
- Modellazione map-based di un powertrain alimentato a fuel cell per applicazioni aeronautiche di media taglia
- Motori a combustione interna a metanolo: una tecnologia promettente?
- Potenzialità, Limiti, Sfide e Prospettive dell’Applicazione di Materiali Ceramici Innovativi in Sistemi di Microturbine a gas e/o ORC di Taglia Medio/Piccola
- Realizzazione di
un Impianto di Stoccaggio e Distribuzione di
Idrogeno per il Laboratorio del DIN
- Simulazione dell’Impianto di Raffreddamento di una Vettura di Formula SAE
- Stato dell'arte dei veicoli ad idrogeno
- Studio di un'Architettura Ibrida P1 per una Vettura di Formula SAE: Implementazione del Sistema di Controllo
- Studio di un'architettura ibrida P1 per una vettura di Formula SAE: valutazione dei benefici
- Sviluppo di un modello per la stima del CA50 limite in un motore H2ICE
Second cycle degree programmes dissertations
- Modellazione di Molteplici Tipologie di Motopropulsori Orientata a Valutazioni LCA.
- Modellazione e Controllo del Sistema di Raffreddamento di un Fuel Cell Engine per Applicazioni Automotive
- On-Board Photovoltaic Hydrogen Generation in a FCEV
- Sviluppo di una piattaforma di testing per motori elettrici per il progetto di una vettura ad idrogeno alimentata a fuel cell.
PhD programmes thesis
- Future sustainable hydrogen mobility: advanced modelling and control strategies of H2ICE powertrains coupled with environmental impact and cost assessment