Toth, Zuzana, Competenza testuale, in: Dizionario di linguistica del testo a uso delle scienze umane, Roma, Carocci, 2024, pp. 50 - 51 (LINGUE E LETTERATURE CAROCCI) [Dictionary or encyclopedia entry]
Toth, Zuzana, Qualità del testo, in: A. Ferrari, Dizionario di linguistica del testo a uso delle scienze umane, Roma, Carocci, 2024, pp. 82 - 84 (LINGUE E LETTERATURE CAROCCI) [Dictionary or encyclopedia entry]
Toth, Zuzana; Hlava, Tomáš; Gómez-Pablos, Beatriz, Tense and aspect in the interlanguage of Slavic speakers learning Romance languages, «INTERNATIONAL JOURNAL OF MULTILINGUALISM», 2024, 21, pp. 2239 - 2267 [Scientific article]
Toth, Zuzana, Testo espositivo, in: Dizionario di linguistica del testo a uso delle scienze umane, Roma, Carocci, 2024, pp. 94 - 95 (LINGUE E LETTERATURE CAROCCI) [Dictionary or encyclopedia entry]
Toth, Zuzana, Reflecting on words: the formation of words in the Invalsi tests, «LINGUE ANTICHE E MODERNE», 2023, 12, pp. 277 - 298 [Scientific article]
Vallerossa, Francesco; Toth, Zuzana, TEMPO E ASPETTO NELLE INTERLINGUE DI APPRENDENTI DI ITALIANO: CONSIDERAZIONI METODOLOGICHE IN PROSPETTIVA PLURILINGUE, «ITALIANO LINGUADUE», 2023, 15, pp. 21 - 42 [Scientific article]
Lo Duca, Maria G.; Toth, Zuzana, La competenza ortografica nelle prove INVALSI : proposte sulla primaria, in: Use of INVALSI data in school : V Seminar “INVALSI data: a tool for teaching and scientific research”, Milano, Franco Angeli, 2022, pp. 101 - 123 (INVALSI PER LA RICERCA) [Chapter or essay]Open Access
LO DUCA, MARIA G.; Toth, Zuzana, La competenza ortografica nelle prove INVALSI, «ITALIANO A SCUOLA», 2021, 3, pp. 1 - 37 [Scientific article]Open Access
Toth, Zuzana, La difficoltà dei quesiti di riflessione sulla lingua nelle prove INVALSI
di Zuzana To, in: IL DATO NELLA DIDATTICA DELLE DISCIPLINE II Seminario “I dati INVALSI: uno strumento per la ricerca”, Milano, FrancoAngeli, 2020, pp. 243 - 258 [Chapter or essay]
Toth, Zuzana, Language Awareness in Italian Secondary Schools
How Do Students Approach Language Awareness Tasks and What Kind of Language Awareness Emerges from Their Reflections?, «EDUCAZIONE LINGUISTICA LANGUAGE EDUCATION», 2020, 9, pp. 367 - 388 [Scientific article]
Toth, Zuzana, Tense and Aspect in Italian Interlanguage, Berlin, De Gruyter, 2020, pp. 266 . [Research monograph]
Toth, Zuzana, IL TEMPO E L’ASPETTO VERBALE NELL’ITALIANO, NEL TEDESCO E NELL’INTERLINGUA DI APPRENDENTI TEDESCOFONI. TRE SISTEMI LINGUISTICI A CONFRONTO, «PHILOLOGIA», 2019, 1-2, pp. 35 - 54 [Scientific article]
Toth, Zuzana, Tense and Aspect in L3 Interlanguage. The Effect of Lexical Aspect and Discourse Grounding on the Development of Tense and Aspect Marking in L3 Italian, in: International Research on Multilingualism: Breaking with the Monolingual Perspective, Cham, Springer Science and Business Media B.V., 2019, pp. 233 - 254 [Chapter or essay]
Toth, Zuzana, RICONOSCIMENTO DELLE RELAZIONI ANAFORICHE NELLE PROVE INVALSI (2010-2014), «LINGUE ANTICHE E MODERNE», 2016, 5, pp. 227 - 247 [Scientific article]