Foto del docente

Valerio Melandri

Assistant professor

Department of Management

Academic discipline: SECS-P/07 Business Administration and Accounting Studies

Publications

valerio melandri, Fare Fundraising, rimini, maggioli, 2023, pp. 614 . [Research monograph]

valerio melandri, fundraising per la tua causa, milano, mondadori, 2023, pp. 331 . [Research monograph]

Valerio Melandri, global best practices for CSO, NGO and other nonprofit boards, in: Valerio Melandri, Global Best Practices for CSO, NGO Boards Book, Shangai, Shanghai University Press, 2021, pp. 1 - 200 [Chapter or essay]

melandri, i nuovi fundraiser, rimini, maggioli, 2019, pp. 204 . [Research monograph]

melandri valerio, FUNDRAISING - El manual más completo para hacer captación de fondos, Pamplona, EUNSA - Ediciones Universidad de Navarra, s.a, 2018, pp. 464 . [Research monograph]

melandri, Fundraising - Tudo o que é preciso para uma boa angariação de fundos, Lisbona, Principia Editore, 2018, pp. 360 . [Research monograph]

melandri valerio, Materiali per un corso di fundraising, Forlì, Philanthropy Editore, 2018, pp. 246 . [Research monograph]

Valerio, Melandri, Fundraising, rimini, maggioli, 2017, pp. 455 . [Research monograph]

melandri valerio, Melandri Fundraising: Creating stronger donor relationship to sustain your nonprofit for the really long haul, Toronto, Civil Sector Press, 2017, pp. 331 . [Research monograph]

V.Melandri, LA cultura del nonprofit, in: Valerio Melandri, Proposte di riforma per le istituzionii e la cultura, Bologna, Società editrice il Mulino spa, 2015, pp. 151 - 171 [Chapter or essay]

Melandri V., "Direct Response Television Advertising": un caso di successo, «ENTI NON PROFIT», 2012, 3, pp. 30 - 34 [Scientific article]

Melandri V., Elaborare il "caso" per la raccolta fondi, «ENTI NON PROFIT», 2012, 4, pp. 29 - 33 [Scientific article]

Melandri V., Festival del Fundraising, 2012. [Exhibition]

Melandri V., Il modello ibrido di "face to face" australiano: opportunità e sfide in Italia, «ENTI NON PROFIT», 2012, 1, pp. 21 - 25 [Scientific article]

Melandri V., La logica aziendale del "Web 2.0" al servizio della buona causa, «ENTI NON PROFIT», 2012, 2, pp. 42 - 46 [Scientific article]