Foto del docente

Valentina Garulli

Associate Professor

Department of Classical Philology and Italian Studies

Academic discipline: L-FIL-LET/02 Greek Language and Literature

Publications

Posidippo di Pella. Epigrammi, frammenti e testimonianze (ed. critica curata da: Garulli, V.), Santarcangelo di Romagna (RN), Rusconi Libri, 2022, pp. 321; LXXXIX (CLASSICI GRECI E LATINI) [Critical edition]

GARULLI V., Su δήιος/δάιος, «EIKASMOS», 2022, 33, pp. 237 - 244 [Scientific article]

Valentina Garulli, Lucia Pasetti, Matteo Viale (a cura di): Roberto Batisti, Francesca Busi, Claudia Cappa, Michele Daloiso, Marcello Ferro, Valentina Garulli, Sara Giulivi, Gaia Imbrogno, Stefania Leondini, Elena Martinelli, Daniela Notarbartolo, Lucia Pasetti, Caterina Pisano, Jenny Poletti Riz, Floriana Carlotta Sciumbata, Chiara Valenzano e Matteo Viale, Disturbi specifici dell’apprendimento e insegnamento linguistico. La didattica dell’italiano e delle lingue classiche nella scuola secondaria di secondo grado alla prova dell’inclusione, Bologna, Bononia University Press, 2021, pp. 207 (DIDATTICA DELL'ITALIANO). [Editorship]

GARULLI VALENTINA; PASETTI LUCIA; VIALE MATTEO, L’incontro tra scuola e università per la didattica inclusiva nel progetto DISPEL, in: Disturbi specifici dell’apprendimento e insegnamento linguistico. La didattica dell’italiano e delle lingue classiche nella scuola secondaria di secondo grado alla prova dell’inclusione, Bologna, Bologna University Press, 2021, pp. 7 - 8 (DIDATTICA DELL'ITALIANO) [Preface]Open Access

Garulli, V., Mors immortalis e dintorni nella poesia epigrafica greca e latina, in: Lucrezio, Seneca e noi. Studi per Ivano Dionigi, Bologna, Patron, 2021, pp. 115 - 122 (EDIZIONI E SAGGI UNIVERSITARI DI FILOLOGIA CLASSICA) [Chapter or essay]

V. Garulli, Our Mythical Fascism? Classical Mythology at School during the Italian Fascist Twenty-Year Period, in: OUR MYTHICAL EDUCATION. The Reception of Classical Myth Worldwide in Formal Education, 1900–2020, Warsaw, Warsaw University Press, 2021, pp. 69 - 91 [Chapter or essay]

Garulli V., Santin E., Greek-Latin bilingualism and cultural identity in the Graeco-Roman East: Carmina Epigraphica Graeca et Latina (CEGL) from the Middle East, in: Greek Paideia and Local Tradition in the Graeco-Roman East, Leuven, Peeters, 2020, pp. 233 - 257 (COLLOQUIA ANTIQUA) [Chapter or essay]

GARULLI V., Molon (1810), in: Jacoby Online. Die Fragmente der Griechischen Historiker Continued, Part IV, Leiden, Brill, 2020, pp. 1 - 5 [Chapter or essay]

Garulli, V., Santin, E., Oltre la traduzione: strategie di comunicazione e confini linguistico-culturali nelle iscrizioni metriche bilingui greco-latine, in: FIGURE DELL’ALTRO. Identità, alterità, stranierità, Bologna, Patron, 2020, pp. 163 - 185 (STUDI DI EIKASMÒS ONLINE) [Chapter or essay]

GARULLI, V, Signes de lecture dans les inscriptions métriques grecques de l’Égypte gréco-romaine, in: Signes dans les textes. Continuités et ruptures des pratiques scribales en Égypte pharaonique, gréco-romaine et byzantine, Liège, Presses Universitaires de Liège, 2020, pp. 223 - 240 [Chapter or essay]

G. Alvoni, V. Garulli, P. Rosa, Dislessia e studio delle lingue classiche II (Bologna, 21 aprile 2016), in Quattro incontri sulla Cultura Classica, a c. di M. Capasso, Lecce, Pensa Multimedia, 2019, pp. 65 (I QUADERNI DI ATENE E ROMA). [Editorship]

Garulli, V., Lectional signs in Greek verse inscriptions, in: The Materiality of Text – Placement, Perception, and Presence of Inscribed Texts in Classical Antiquity, Leiden-Boston, Brill, 2019, pp. 105 - 144 (BRILL STUDIES IN GREEK AND ROMAN EPIGRAPHY) [Chapter or essay]

G. Alvoni, V. Garulli, P. Rosa, Premessa (con V. Garulli e P. Rosa) di «Dislessia e studio delle lingue classiche II (Bologna, 21 aprile 2016)», in Quattro incontri sulla Cultura Classica, a c. di M. Capasso, Lecce 2019., in: Quattro incontri sulla Cultura Classica, Lecce, Pensa Multimedia, 2019, pp. 519 - 520 (I QUADERNI DI ATENE E ROMA) [Brief introduction]

VALENTINA GARULLI, The Development of Epigram into a Literary Genre, in: A Companion to Ancient Epigram, Chichester, John Wiley & Sons, 2019, pp. 267 - 286 (BLACKWELL COMPANIONS TO THE ANCIENT WORLD) [Chapter or essay]

Garulli Valentina, A Portrait of the Poet as a Young Man: The Tomb of Quintus Sulpicius Maximus on the Via Salaria, in: Tombs of the Ancient Poets. Between Literary Reception and Material Culture, Oxford, Oxford University Press, 2018, pp. 83 - 100 [Chapter or essay]