Degli Esposti, Brave new world? Getting in a digitalized and globalized state of mind, in: Teaching and Learning Sustainable Consumption, London & New York, Routledge, 2023, pp. 290 - 295 [Chapter or essay]
Piergiorgio Degli Esposti, Michele Bonazzi,
Angela D'Ambrosio, Black Lives Matter: Otherness and the Communication Tools, «AFRICA E MEDITERRANEO», 2022, 96, pp. 78 - 85 [Scientific article]
Piergiorgio Degli Esposti;
Geraldina Roberti;
Ariela Mortara, I consumi dei giovani tra resilienza e sostenibilità: un’indagine empirica, in: Pratiche di consumo alla prova del Covid-19, Milano, Franco Angeli, 2022, pp. 73 - 91 (CONSUMO, COMUNICAZIONE, INNOVAZIONE) [Chapter or essay]Open Access
Piergiorgio Degli Esposti;
Claudio Riva;
Renato Stella;
Giovanni Ciofalo, Sociologia dei media, Torino, UTET Univeristà, 2022, pp. 368 (SOCIOLOGICA). [Research monograph]
Piergiorgio Degli Esposti, Transmedia e prosumerismo, in: Transmedia Studies. Logiche e pratiche degli ecosistemi della comunicazione., Roma, Armando Editore, 2022, pp. 98 - 104 [Chapter or essay]
Piergiorgio Degli Esposti,
Antonella Mascio,
Geraldina Roberti, Genere, generi, generazioni Una riflessione sociologica, «OCULA», 2021, 22, pp. 9 - 24 [Scientific article]Open Access
Mascio Antonella, Degli Esposti Piergiorgio, Roberti Geraldina (a cura di): Eleonora Alecci, Martina Anselmeti, Vincenzo Auriemma, Roberta Bartoletti, Andrea Bernardelli, Francesca Bianchi, Maria Chiara Caiazzo, Antonella Capalbi, Antonia Cava, Giovanni Ciofalo, Piergiorgio Degli Esposti, Mario Giampaolo, Brian Gomes, Silvia Leonzi, Antonella Mascio, Francesco Pelusi, Grazia Quercia, Geraldina Roberti, Marta Rocchi, Alessandra Romano, Jillet Sarah Sam, Mario Tirino, Luca Toschi., Ocula 25 - Genere, generi e generazioni. Per una riflessione sociologica sui cambiamenti degli stili di consumo nel mondo globalizzato: scenari attuali e prospettive future, Bologna, Associazione Ocula, 2021, pp. 245 . [Editorship]Open Access
Piergiorgio Degli Esposti, Ariela Mortara, Geraldina Roberti, Sharing and Sustainable Consumption in the Era of COVID-19, «SUSTAINABILITY», 2021, 13, Article number: 1903 , pp. 1 - 15 [Scientific article]Open Access
Piergiorgio Degli Esposti, Ariela Mortara, Geraldina Roberti, Sustainable Consumer Behaviour: A Field Analysis of Italians’ Attitudes Towards Sustainable Consumption, «MICRO & MACRO MARKETING», 2021, 1/2021, pp. 69 - 87 [Scientific article]
Jillet Sarah Sam,
Piergiorgio Degli Esposti,
Brian Gomes,, The elderly collaborative user in platform societies. A comparative study between India and Italy, «OCULA», 2021, 22, pp. 145 - 175 [Scientific article]Open Access
Piergiorgio Degli Esposti; George Ritzer, The Increasing and Invisible Impact of the Working Consumer on Paid Work, in: The Future of Work, Zurich and Geneva, Seismo Press, Social sciences and social issues AG, 2021, pp. 75 - 99 [Chapter or essay]Open Access
Piergiorgio Degli Esposti; George Ritzer, Creative Destruction and Cultural Lag in the Digital Age, «SOCIOLOGY BETWEEN THE GAPS», 2020, 5, pp. 1 - 10 [Scientific article]Open Access
Piergiorgio Degli Esposti; Giovanni Ciofalo, El futuro de las ciudades digitales: retos, oportunidades y prospectivas, «BARATARIA», 2020, 27, pp. 32 - 45 [Scientific article]Open Access
Piergiorgio Degli Esposti, Iperconsumo e McDonaldizzazione oltre McDonald’s, in: George Ritzer, La McDonaldizzazione del mondo nella società digitale, Milano, Franco Angeli, 2020, pp. 7 - 19 (CONSUMO, COMUNICAZIONE, INNOVAZIONE) [Chapter or essay]
Piergiorgio Degli Esposti (trad.): La McDonaldizzazione del mondo nella società digitale, Milano, Franco Angeli, 2020, pp. 259
(CONSUMO, COMUNICAZIONE, INNOVAZIONE). Opera originale: Autore: George Ritzer - Titolo: The McDonaldization of Society. Into the Digital Age [Book (translation)]