Foto del docente

Mariachiara Colucci

Associate Professor

Department of Management

Academic discipline: SECS-P/08 Management

Publications

Mariachiara Colucci; Simone Napolitano, Costume di Immagine: tradizione e innovazione per un posizionamento distintivo, in: Evidenze di modelli di business: le aziende di moda di Centergross, Bologna, BONOMO EDITORE, 2019, pp. 6 - 16 [Chapter or essay]

Emanuela Bevilacqua; Mariachiara Colucci; Gianluigi Di Giangirolamo; Simone Napolitano, Evidenze di modelli di business: le aziende di moda di Centergross, Bologna, BONOMO EDITORE, 2019, pp. 78 . [Editorship]

Mariachiara Colucci, Annamaria Tuan, Marco Visentin, Fashion industry: is it really walking and talking CSR?, in: CSR COMMUNICATION CONFERENCE 2019: CONFERENCE PROCEEDINGS, 2019, pp. 172 - 179 (atti di: CSR COMMUNICATION CONFERENCE 2019, Stoccolma, 18-20 Settembre 2019) [Contribution to conference proceedings]

Emanuela Bevilacqua; Mariachiara Colucci, Scout: un percorso tra istinto e ricerca, in: Evidenze di modelli di business: le aziende di moda di Centergross, Bologna, BONOMO EDITORE, 2019, pp. 32 - 42 [Chapter or essay]

Mariachiara Colucci; Gianluigi Di Giangirolamo, Souvenir Clubbing: volontà di crescere e valori di impresa, in: Evidenze di modelli di business: le aziende di moda di Centergross, Bologna, BONOMO EDITORE, 2019, pp. 53 - 64 [Chapter or essay]

Marco, Visentin; Mariachiara, Colucci, Flying Under the Radar vs. Walk or Talk: CSR Voluntary Disclosure in the Fashion Industry, in: Atti XIV Convegno Annuale della Società Italiana di Marketing "Il Marketing di successo. Imprese, enti e persone", 2017, pp. 1 - 5 (atti di: XIV Convegno Annuale della Società Italiana di Marketing "Il Marketing di successo. Imprese, enti e persone", Università degli Studi di Bergamo, 26- 27 Ottobre 2017) [Contribution to conference proceedings]

Mariachiara, Colucci; Marco, Visentin, Style and substance: a case study of the expansion of mature business-to-business relationships in the Italian clothing industry, «THE JOURNAL OF BUSINESS & INDUSTRIAL MARKETING», 2017, 32, pp. 153 - 166 [Scientific article]

Cattani, Gino; Colucci, Mariachiara; Ferriani, Simone, Chanel’s Creative Trajectory in the Field of Fashion: The Optimal Network Structuration Strategy, in: Multidisciplinary Contributions to the Science of Creative Thinking, Berlin, Springer, 2015, pp. 117 - 132 [Chapter or essay]

Cattani, Gino; Ferriani, Simone; Colucci, Mariachiara, Creativity in Social Networks: A Core-Periphery Perspective, in: The Oxford Handbook of Creative Industries, Oxford, Oxford University Press, 2015, pp. 75 - 95 [Chapter or essay]

Visentin, M.; Colucci, M., Lo sviluppo delle relazioni nel settore dell’abbigliamento: acquistare di più, meglio e diversamente, in: Atti del XII Convegno Annuale SIM - Il marketing al servizio delle città. Beni culturali e rivitalizzazione urbana, 2015, pp. 1 - 5 (atti di: XII Convegno Annuale SIM, Il marketing al servizio delle città. Beni culturali e rivitalizzazione urbana, Torino, 22-23 Ottobre 2015) [Contribution to conference proceedings]

Colucci, M.; Visentin, M., Relationship marketing and TCE: testing the power of alternative theories in explaining business relationships, in: 43th EMAC Conference Proceedings - Paradigm Shifts & Interactions, 2014, pp. 1 - 7 (atti di: 43th EMAC - Paradigm Shifts & Interactions, Valencia, 3-6 Giugno 2014) [Contribution to conference proceedings]

M. Visentin; M. Colucci; G.L. Marzocchi, Brand measurement scales and underlying cognitive dimensions, «INTERNATIONAL JOURNAL OF MARKET RESEARCH», 2013, 55, pp. 43 - 57 [Scientific article]

M. Colucci; D. Scarpi, Generation Y: Evidences from the fast-fashion market and implications for targeting, «JOURNAL OF BUSINESS THEORY AND PRACTICE», 2013, 1, pp. 1 - 7 [Scientific article]

M. Colucci, I confini dell'impresa di moda. Tra sviluppo interno e brand licensing, MILANO, McGraw-Hill, 2012, pp. 132 . [Research monograph]

M. Visentin; M. Colucci; G.L. Marzocchi, Genuine representation of brands: a new method of representing unbiased brand-by-attribute perceptions, «JOURNAL OF THE OPERATIONAL RESEARCH SOCIETY», 2011, 62, pp. 1120 - 1127 [Scientific article]