Foto del docente

Laura Menabò

Professoressa a contratto

Dipartimento di Scienze Dell'Educazione "Giovanni Maria Bertin"

Dipartimento di Psicologia "Renzo Canestrari"

Assegnista di ricerca

Dipartimento di Psicologia "Renzo Canestrari"

Pubblicazioni

JuanJuan Wei, Michela Candini, Laura Menabo, Annalisa Guarini, Monica Rubini, Francesca Frassinetti, Belonging matters: The impact of social identification with classmates, friends, and family on interpersonal distance and bullying/cyberbullying in adolescence, «PLOS ONE», 2024, 19, Article number: e0297370, pp. 1 - 16 [articolo]Open Access

Federica Ambrosini; Roberta Biolcati; Laura Menabo; Annalisa Guarini, Dipendenze tecnologiche e cyberbullismo, in: «COO.DE» COOPERATIVE DIGITAL EDUCATION, Trento, Edizioni Centro Studi Erickson S.p.A., 2024, pp. 121 - 146 [capitolo di libro]

Menabò L.; Skrzypiec G.; Slee P.; Guarini A., Victimization and cybervictimization: The role of school factors, «JOURNAL OF ADOLESCENCE», 2023, Online press, pp. 1 - 14 [articolo]Open Access

Menabò, Laura; Skrzypiec, Grace; Slee, Phillip; Guarini, Annalisa, What roles matter? An explorative study on bullying and cyberbullying by using the eye-tracker, «THE BRITISH JOURNAL OF EDUCATIONAL PSYCHOLOGY», 2023, e12604, pp. N/A/ - N/A [articolo]

Espino E.; Guarini A.; Menabò L.; Del Rey R., Why are Some Victims Also Bullies? The Role of Peer Relationship Management and Anger Regulation in Traditional Bullying, «YOUTH & SOCIETY», 2023, 55, pp. 1056 - 1078 [articolo]

Menabo L.; Skrzypiec G.; Sansavini A.; Brighi A.; Guarini A., Distance Education among Italian Teachers: Differences and Experiences, «EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES», 2022, 27, pp. 9263 - 9292 [articolo]Open Access

Mameli, Consuelo; Menabò, Laura; Brighi, Antonella; Menin, Damiano; Culbert, Catherine; Hamilton, Jayne; Scheithauer, Herbert; Smith, Peter K.; Völlink, Trijntje; Willems, Roy A.; Purdy, Noel; Guarini, Annalisa, Stay Safe and Strong : Characteristics, Roles and Emotions of Student-Produced Comics Related to Cyberbullying, «INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL RESEARCH AND PUBLIC HEALTH», 2022, 19, Article number: 8776, pp. 1 - 21 [articolo]Open Access

Andreou, E; Roussi, C; Tsermentseli, S; Menabo, L; Guarini, A, Teachers' Self-Efficacy during the COVID-19 Pandemic in Greece: The Role of Risk Perception and Teachers' Relationship with Technology, «EDUCATION SCIENCES», 2022, 12, Article number: 600, pp. 1 - 12 [articolo]

Sansavini A., Trombini E., Baratella G., Fabbri L., Fusaro L., Menabò Laura, Nicoletti S. M. E., Zuccarini M., Guarini A., Bambini 0-6 anni ai tempi del COVID-19 raccontati da genitori, educatori e insegnanti, in: Bambini, adolescenti e Covid-19, Trento, Erickson, 2021, pp. 85 - 103 [capitolo di libro]

Menabò L.; Sansavini A.; Brighi A.; Skrzypiec G.; Guarini A., Promoting the integration of technology in teaching: An analysis of the factors that increase the intention to use technologies among Italian teachers, «JOURNAL OF COMPUTER ASSISTED LEARNING», 2021, 2021, pp. 1 - 12 [articolo]

Annalisa Guarini, Luana Fusaro, Laura Menabò, Sandra Maria Elena Nicoletti, Melinda Parrilla, Adolescenza e Internet: la voce dei genitori, «STUDI E DOCUMENTI», 2020, 28, pp. 1 - 16 [articolo]

Guarini A.; Menabo L.; Menin D.; Mameli C.; Skrzypiec G.; Slee P.; Brighi A., The P.E.A.C.E. pack program in Italian high schools: An intervention for victims of bullying, «INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL RESEARCH AND PUBLIC HEALTH», 2020, 17, Article number: 5162, pp. 1 - 14 [articolo]Open Access

Guarini A.; Menin D.; Menabo L.; Brighi A., RPC teacher-based program for improving coping strategies to deal with cyberbullying, «INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL RESEARCH AND PUBLIC HEALTH», 2019, 16, Article number: 948, pp. 1 - 14 [articolo]

Annalisa Guarini, Sandra Maria Elena Nicoletti, Luana Fusaro, Damiano Menin, Felicia Roga, Laura Menabò, Alessandra Sansavini, Antonella Brighi, Migliorare le relazioni per crescere. Percorsi di prevenzione per la scuola secondaria di I grado., «STUDI E DOCUMENTI», 2018, 21, Article number: 4, pp. 1 - 13 [articolo]

Annalisa Guarini, Sandra Maria Elena Nicoletti, Luana Fusaro, Damiano Menin, Felicia Roga, Laura Menabò, Alessandra Sansavini, Antonella Brighi, Promuovere lo sviluppo delle competenze socio-emotive nella scuola primaria. Un percorso di prevenzione per il bullismo., «STUDI E DOCUMENTI», 2018, 21, pp. 1 - 14 [articolo]

Ultimi avvisi

Al momento non sono presenti avvisi.