Foto del docente

Laura Corazza

Senior assistant professor (fixed-term)

Department of Industrial Chemistry "Toso Montanari"

Academic discipline: M-PED/03 Methodologies of Teaching and Special Education

Publications

Ruolo editoriale nella rivista «Comitato editoriale rivista "Ricerche di Pedagogia e Didattica. Journal of Theories and Research in Education"»

Laura Corazza, Anita Macauda, Chiara Panciroli, Alberto Parola, Pier Cesare Rivoltella, Audiovisual as an Atelier. : Theoretical Framework and Educational Applications, in: Higher Education Learning Methodologies and Technologies Online, Cham, Springer, 2023, pp. 59 - 70 (atti di: 4th International Conference, HELMeTO 2022, Palermo, Italy, September 21–23, 2022) [Contribution to conference proceedings]

Chiara Panciroli; Manuela Fabbri; Alessandro Luigini; Anita Macauda; Laura Corazza; Veronica Russo, Augmented Reality in Arts Education, in: Springer Handbook oƒ Augmented Reality, Cham, SPRINGER, 2023, pp. 305 - 333 (SPRINGER HANDBOOKS) [Chapter or essay]

Laura Corazza, From Pasolini we learn the poetry of image - Da Pasolini impariamo la poesia dell'immagine, in: Ricard Huerta, Pasolini Cemetery - Cimitero Pasolini, València, Instituto de Creatividad e Innovaciones Educativas., 2023, pp. 23 - 29 [Chapter or essay]

Chiara Panciroli; Laura Corazza, OPEN Communication of Science: The Role of Audiovisual Language in the Digital Museums, in: Proceedings of the 3rd International and Interdisciplinary Conference on Image and Imagination, Springer Cham, 2023, pp. 1141 - 1146 (atti di: 3rd International and Interdisciplinary Conference on Image and Imagination, Milano, 25-26. 11. 2021) [Contribution to conference proceedings]

laura corazza; anita macauda; veronica russo, Scientific teaching for a quality school. L’insegnamento scientifico per una scuola di qualità, «Q-TIMES WEBMAGAZINE», 2023, 15, pp. 455 - 468 [Scientific article]Open Access

Chiara Panciroli; Laura Corazza; Veronica Russo; Maria Chiara Sghinolfi, Ambienti digitali di co-creazione partecipata per nuove forme di narrazione del patrimonio culturale, in: Il post-digitale. Società, Culture, Didattica, Milano, Franco Angeli, 2022, pp. 250 - 264 [Chapter or essay]

Corazza Laura; Macauda Anita, INTERACTIVE THEATRE AND SCIENCE COMMUNICATION, «GIORNALE ITALIANO DI EDUCAZIONE ALLA SALUTE, SPORT E DIDATTICA INCLUSIVA», 2022, 6, pp. 1 - 8 [Scientific article]Open Access

Laura Corazza; Patrizio Vignola, Il mondo in un'aula. Il PBL per la didattica delle scienze e la tecnologia, «MIZAR», 2022, 17, pp. 79 - 86 [Scientific article]Open Access

Chiara Panciroli, Laura Corazza, Anita Macauda, Veronica Russo, Narrazioni audiovisive e nuovi immaginari per la formazione di insegnanti e educatori, in: ARTEDU2021 : educare all’Arte, l'arte di educare, Milano, FrancoAngeli, 2022, pp. 260 - 272 (atti di: ARTEDU2021 Educare all’Arte L'Arte di Educare, Bressanone, Giugno 2021) [Contribution to conference proceedings]Open Access

Laura Corazza; Chiara Panciroli; Anita Macauda; Elena Marcato, Teaching with Digital Conceptual Maps for the Development of Inclusive Processes, in: Social Justice, Media and Technology in Teacher Education, Cham, Springer, 2022, pp. 209 - 218 (atti di: 27th ATEE Spring Conference, ATEE 2021, Florence, Italy, October 28–29, 2021) [Contribution to conference proceedings]

Corazza Laura, Una storia, un'educazione di pace, in: Innesti di memoria. Sulle orme di una scelta, Senigallia, Ventura, 2022, pp. 87 - 93 [Chapter or essay]

Anita Macauda; Veronica Russo; Laura Corazza;, Visual education: A methodological approach for preservice teachers training in preschool and primary school, «FORMAZIONE & INSEGNAMENTO», 2022, 20, pp. 544 - 559 [Scientific article]Open Access

Chiara Panciroli, Laura Corazza, Anita Macauda, Simona Nicolini, A Multiple Case Study on Blended and Online Educational Strategies, in: Bridges and Mediation in Higher Distance Education, Cham, Springer, 2021, pp. 100 - 114 [Chapter or essay]

Laura Corazza, Documentario di osservazione per uso didattico e due casi di strumenti visivi didattici, in: Elementi di didattica post-digitale, Bologna, Fondazione Bologna University Press, 2021, pp. 54 - 59 [Chapter or essay]