Foto del docente

Giacomo Mancini

Senior assistant professor (fixed-term)

Department of Education Studies "Giovanni Maria Bertin"

Academic discipline: M-PSI/08 Clinical Psychology

Publications

Biolcati R.; Pupi V.; Mancini G., Massively Multiplayer Online Role-Playing Game (MMORPG) Player Profiles: Exploring Player’s Motives Predicting Internet Addiction Disorder, «INTERNATIONAL JOURNAL OF HIGH RISK BEHAVIORS AND ADDICTION», 2021, 10, pp. 1 - 7 [Scientific article]Open Access

Maria Stella Epifanio,Federica Andrei, Giacomo Mancini,Francesca Agostini,Marco Andrea Piombo,Vittoria Spicuzza, Martina Riolo, Gioacchino Lavanco, Elena Trombini, Sabina La Grutta, The Impact of COVID-19 Pandemic and Lockdown Measures on Quality of Life among Italian General Population, «JOURNAL OF CLINICAL MEDICINE», 2021, 10, pp. 1 - 19 [Scientific article]Open Access

Delnevo, Giovanni; Mancini, Giacomo; Roccetti, Marco; Salomoni, Paola; Trombini, Elena; Andrei, Federica, The Prediction of Body Mass Index from Negative Affectivity through Machine Learning: A Confirmatory Study, «SENSORS», 2021, 21, pp. 1 - 13 [Scientific article]Open Access

Biolcati R.; Mancini G.; Villano P., ‘And yet I’m an adult now’. The influence of parental criticism on women’s body satisfaction/dissatisfaction during emerging adulthood, «INTERNATIONAL JOURNAL OF ADOLESCENCE AND YOUTH», 2020, 25, pp. 599 - 608 [Scientific article]Open Access

Mancini G., Giambattista A., Gruppi Balint e formazione degli insegnanti., in: La Mente Emozionale. I contributi della Psicologia Clinica, della Pedagogia e dell’educazione, Roma, Aracne Editore, 2020, pp. 277 - 307 [Chapter or essay]

G. Mancini, Introduzione Parte I - La Mente Emozionale: cornice teorica, prospettive di ricerca e declinazioni applicative., in: La Mente Emozionale. I contributi della Psicologia Clinica, della Pedagogia e dell’educazione., Roma, Aracne editrice, 2020, pp. 19 - 29 [Chapter or essay]

Giambattista A., Ricchi V., Mancini G., La figura del coordinatore pedagogico nella pratica educativa., in: La Mente Emozionale. I contributi della Psicologia Clinica, della Pedagogia e dell’educazione, Roma, Aracne Editore, 2020, pp. 391 - 417 [Chapter or essay]

G. Mancini, R. Biolcati, G. Crocetti (a cura di): Giacomo Mancini, Roberta Biolcati, Guido Crocetti, La Mente Emozionale. I contributi della psicologia clinica, della pedagogia e dell'educazione., Roma, Aracne editrice, 2020, pp. 456 . [Editorship]

Naldi A., Mancini G., Mente Emozionale e contesto terapeutico con il bambino., in: GIACOMO MANCINI, ROBERTA BIOLCATI, GUIDO CROCETTI, La Mente Emozionale. I contributi della Psicologia Clinica, della Pedagogia e dell’educazione, Roma, Aracne Editore, 2020, pp. 189 - 216 [Chapter or essay]

Mancini G., Mente Emozionale e dimensione corporea nel lavoro terapeutico con l’adolescente., in: La Mente Emozionale. I contributi della Psicologia Clinica, della Pedagogia e dell’educazione, Roma, Aracne Editore, 2020, pp. 171 - 188 [Chapter or essay]

GIACOMO MANCINI, Mente Emozionale e Mente di coppia nella psicoterapia infantile., in: La Mente Emozionale. I contributi della Psicologia Clinica, della Pedagogia e dell’educazione, Roma, Aracne Editore, 2020, pp. 217 - 244 [Chapter or essay]

Mancini G., Mente Emozionale, Intelligenza Emotiva di tratto e costrutti correlati. Una panoramica sullo sviluppo delle competenze emotive tra teoria clinica e ricerca empirica., in: La Mente Emozionale. I contributi della Psicologia Clinica, della Pedagogia e dell’educazione, Roma, Aracne Editore, 2020, pp. 31 - 96 [Chapter or essay]

Mancini G., Gardini L., Sviluppare la Competenza Emotiva. Un percorso psico–educativo nella Scuola dell’infanzia., in: La Mente Emozionale. I contributi della Psicologia Clinica, della Pedagogia e dell’educazione, Roma, Aracne Editore, 2020, pp. 339 - 362 [Chapter or essay]

Mancini G.; Passini S.; Biolcati R., The Influence of Trait Emotional Intelligence and Gender Interaction on Draw-A-Person Emotional Indicators during Childhood, «CHILD INDICATORS RESEARCH», 2020, 13, pp. 1187 - 1201 [Scientific article]

Mancini G., Pozzoli T., Franchin L., Centemero G., Di Nitto N., Aresta V., Mastria S., Corazza G.E., Agnoli S., Training creative thinking in primary school children: the role of trait Emotional Intelligence., in: 4th MIC Conference 2020 – BOOK OF ABSTRACT, Marconi Institute for Creativity, 2020, pp. 135 - 136 (atti di: 4th MIC Conference 2020 – Virtual Edition, Bologna, Marconi Institute for Creativity, University of Bologna (piattaforma online), 14-16/09/2020) [Contribution to conference proceedings]