Dissertation topics suggested by the teacher.
Recent dissertations supervised by the teacher.
First cycle degree programmes dissertations
- Brand values in digital marketing: what do they mean and how can they affect consumers’ decisions. A case study about Amazon consumer behaviour: America versus Europe
- Come la crisi pandemica ha influenzato le scelte di Brand Management nel settore dei festival musicali: il caso Nameless e Kappa Futur Festival
- Dalla pista alle passerelle: la rappresentazione del Luxury Italiano secondo Ferrari.
- Diesel & Glenn Martens: A case study on a succesful brand revitalization in the fashion industry.
- digitalization of the fashion sector: a comparison between how the luxury and fast fashion brands are facing the challenges of the digital age.
- Diversità ed inclusione come strategie aziendali nel settore moda: i casi Diesel e Gucci
- How BMW is adapting its brand strategy to a new market and a new consumer
- How the metaverse is pushing the boundaries of digital branding: the case of Nike and Adidas
- I recenti sviluppi nel luxury branding Made in Italy:i casi Gucci e Prada
- il ruolo della digitalizzazione nella creazione di un brand b2c nel settore tessile:il caso biondi tessuti
- Le nuove frontiere del fast fashion: il caso Shein
- Liberty Media’s Marketing Strategy about Formula One
- Metaverse strategies: how brands exploit NFTs to transform consumer experience
- On e Li-Ning, due brand emergenti che sfidano i colossi di un mercato ad alta concentrazione: le scarpe da running
- Rolex: la gestione di un marchio di lusso storico nell'epoca del digitale
- Settore del turismo e portali online: il caso di Relais Casetta 56
- Sustainability in the Fashion Industry.
How and why fashion brands should implement sustainability management strategies.
- the fashion industry entering the metaverse: a framework for branding strategies
- UnipolSai and UniSalute: Challenges and opportunities of a multi-brand strategy
Second cycle degree programmes dissertations
- Analisi dei driver della brand image e della brand loyalty nel customer journey dei brand di skincare
- Diversity & Inclusion nell'industria del Fashion e Beauty: come i mutamenti sociali creano opportunità per i Brand
- Emerging Leather Brands: The Evolution of Brand Strategies in a Rapidly Transforming Industry
- I nuovi modelli di business del settore automotive: l'esempio Tesla LYNK & Co. e Audi
- la sostenibilità: una necessità e una risorsa per le imprese, ma ancora un rebus per i consumatori.
un’analisi del gap tra intenzione e comportamento del consumatore per il settore del fashion.
- Sostenibilità e impatto ambientale nel mondo della moda: il caso del fast fashion di Shein
- The second-hand luxury market: A study of consumers’ perception and the impact on luxury brands
- The transition to a more sustainable beauty industry - How l’Oréal incorporates CSR through green marketing strategies: The Garnier Case