Foto del docente

Mirella D'Ascenzo

Full Professor

Department of Education Studies "Giovanni Maria Bertin"

Academic discipline: M-PED/02 History of Pedagogy and Education

Short Bio

Full Professor in History of education at University of Bologna, Department of Education Studies 'Giovanni Maria Bertin'.

I also teach History of Education and School History at the Department of Educational Sciences 'G. M. Bertin' of the University of Bologna. I have participated in national projects on the history of school publishing and on educational biographies and school memoirs. My research interests focus on educational policies, the history of the teaching profession (including women), the material culture of schools, historical-educational heritage, and recently on outdoor schools and outdoor education. Scientific head of the Center for Interdisciplinary Research on the History and MEmory of School and Education - CRISMESE.


Go to the Curriculum vitae

Contacts

E-mail:
mirella.dascenzo@unibo.it
Tel:
+39 051 20 9 1698

Dipartimento di Scienze Dell'Educazione "Giovanni Maria Bertin"
Via Filippo Re 6, Bologna - Go to map

Online Resources

Office hours

Il ricevimento è in presenza presso lo Studio 40, primo piano di via Filippo Re 6. Non è necessario prenotarsi via mail.

Eventuale ricevimento su Teams deve essere concordato via mail.

 

Prossimi ricevimenti    

27 maggio 2024 ore 10-11

4 giugno 2024 ore 17-18

12 giugno 2024 ore 11-12

19 giugno 2024 ore 11-12

26 giugno 2024 ore 11-12

3 luglio 2024 ore 11.12


Si avvertono gli studenti interessati a svolgere la tesi che occorre visionare attentamente la documentazione del sito del Corso di laurea di pertinenza PRIMA e di attenersi scrupolosamente alle indicazioni che verranno fornite. 

In particolare si sottolinea che il lavoro di tesi dovrà essere concordato durante un ricevimento in presenza e dovrà essere concluso una settimana prima della scadenza dell'upload su Almaesami.

Si segnala che, a discrezione della docente, le tesi saranno sottoposte a verifica antiplagio.