Foto del docente

Michela Candini

Professoressa a contratto

Dipartimento di Psicologia "Renzo Canestrari"

Assegnista di ricerca

Dipartimento di Psicologia "Renzo Canestrari"

Pubblicazioni

Candini, M., di Pellegrino G., Frassinetti Francesca, Action and social spaces in typical development and in Autism Spectrum Disorder, in: De Vignemont F., Hong Yu Wong, Farnè A., Serino A.,, The World at Our Fingertips: A Multidisciplinary Exploration of Peripersonal Space, Oxford, Oxford University Press, in corso di stampa, pp. 1 - 10 [capitolo di libro]

Massaccesi, Claudia; Groessing, Alexander; Rosenberger, Lisa A; Hartmann, Helena; Candini, Michela; di Pellegrino, Giuseppe; Frassinetti, Francesca; Silani, Giorgia, Neural Correlates of Interpersonal Space Permeability and Flexibility in Autism Spectrum Disorder, «CEREBRAL CORTEX», 2021, 31, pp. 2968 - 2979 [articolo]

Candini, Michela; Battaglia, Simone; Benassi, Mariagrazia; di Pellegrino, Giuseppe; Frassinetti, Francesca, The physiological correlates of interpersonal space, «SCIENTIFIC REPORTS», 2021, 11, pp. 1 - 8 [articolo]

Candini M.; di Pellegrino G.; Frassinetti F., The plasticity of the interpersonal space in autism spectrum disorder, «NEUROPSYCHOLOGIA», 2020, 147, pp. 1 - 9 [articolo]

Candini, Michela*; Giuberti, Virginia; Santelli, Erica; di Pellegrino, Giuseppe; Frassinetti, Francesca, When social and action spaces diverge: A study in children with typical development and autism, «AUTISM», 2019, 23, pp. 1687 - 1698 [articolo]

Borghini, Giulia; Candini, Michela; Filannino, Cristina; Hussain, Masud; Walsh, Vincent; Romei, Vincenzo; Zokaei, Nahid; Cappelletti, Marinella, Alpha oscillations are causally linked to inhibitory abilities in ageing, «THE JOURNAL OF NEUROSCIENCE», 2018, 38, pp. 4418 - 4429 [articolo]

Candini, M.*; Avanzi, S.; Cantagallo, A.; Zangoli, M.G.; Benassi, M.; Querzani, P.; Lotti, E.M.; Iachini, T.; Frassinetti, F., The lost ability to distinguish between self and other voice following a brain lesion, «NEUROIMAGE. CLINICAL», 2018, 18, pp. 903 - 911 [articolo]

Candini, Michela; Giuberti, Virginia; Manattini, Alessandra; Grittani, Serenella; di Pellegrino, Giuseppe; Frassinetti, Francesca, Personal space regulation in childhood autism: Effects of social interaction and person's perspective, «AUTISM RESEARCH», 2017, 10, pp. 144 - 154 [articolo]

Klaartje, Heinen; Laura, Sagliano; Candini, Michela; Masud, Husain; Marinella, Cappelletti; Nahid, Zokaei, Cathodal transcranial direct current stimulation over posterior parietal cortex enhances distinct aspects of visual working memory, «NEUROPSYCHOLOGIA», 2016, 87, pp. 35 - 42 [articolo]

Candini, M; Farinelli, M; Ferri, F; Avanzi, S; Cevolani, D; Gallese, V; Northoff, G; Frassinetti, F8., Implicit and Explicit Routes to Recognize the Own Body: Evidence from Brain Damaged Patients., «FRONTIERS IN HUMAN NEUROSCIENCE», 2016, 10, pp. 1 - 11 [articolo]Open Access

Anelli F, .; Candini, M; Cappelletti, M; Oliveri, M; Frassinetti, F, The remapping of time by tool-use, «PLOS ONE», 2015, 10, pp. 1 - 13 [articolo]

Michela Candini;Elisa Zamagni;Angela Nuzzo;Francesco Ruotolo;Tina Iachini;Francesca Frassinetti, Who is speaking? Implicit and explicit self and other voice recognition, «BRAIN AND COGNITION», 2014, 92, pp. 112 - 117 [articolo]