Foto del docente

Michela Candini

Ricercatrice a tempo determinato tipo a) (junior)

Dipartimento di Psicologia "Renzo Canestrari"

Settore scientifico disciplinare: M-PSI/02 PSICOBIOLOGIA E PSICOLOGIA FISIOLOGICA

Curriculum vitae

Informazioni personali

Data e luogo di nascita: 10 Agosto 1986, Bologna, Italia

Cittadinanza: Italiana

Posizione attuale: Assegnista di Ricerca presso il Dipartimento di Psicologia dell'Università degli studi di Bologna.

Contatti: Dipartimento di Psicologia, viale Berti-Pichat 5, 40127, Bologna.

ORCID: https://orcid.org/0000-0003-3197-4062

Istruzione e formazione

2016. Titolo di Dottore di Ricerca in Scienze Psicologiche, Università degli studi di Bologna. Doctoral Thesis: The Contribution of Visual and Acoustic Information to Bodily Self Recognition (supervisor Prof.ssa Francesca Frassinetti)

2012. Abilitazione all'esercizio professionale di Psicologo ed iscrizione all'albo degli Psicologi della Regione Emilia Romagna

2010. Laurea Magistrale in Neuroscienze e riabilitazione Neuropsicologica, facoltà di Psicologia dell'Università degli studi di Bologna, votazione 110/110 e lode.

2008. Laurea triennale in Scienze del comportamento e delle relazioni sociali, facoltà di Psicologia dell'Università degli studi di Bologna, votazione 110/110 e lode.

Esperienze professionali

Luglio 2013 - aprile 2014: Visiting Phd Student presso Institute of Cognitive Neuroscience, University College London sotto la supervisione della dr.ssa Marinella Cappelletti

Ottobre 2017-18. Assegnista di ricerca presso il Dipartimento di Psicologia, Università degli studi di Bologna.

Gennaio 2019-20 Borsista per attività di ricerca presso l'IRRCS Maugeri (sede di Castel Goffredo - MN)

Settembre 2020 – ad oggi. Assegnista di ricerca presso il Dipartimento di Psicologia, Università degli studi di Bologna.

Partecipazione a convegni e summer school

2013 - Summer School in Embodied Inter-subjectivity: the 1st-person and the 2nd-person perspective Giugno 2013, Aegina

2013 - Conference: Meeting of FESN (Federation of European Societies of Neuropsychology) and the GNP (German Society of Neuropsychology), Berlin, Germany, September 12- 14. Poster presentation: Implicit and Explicit self-voice recognition.

2014 - Conference: Meeting of EWCN (European Cognitive Neuroscience), Brixen, Italy, January 26-31. Oral presentation: A study on Implicit and Explicit self-voice recognition.

2014 - Summer School “From Clinic to Research: Designs, Analyses, Ethics” (September 2014 – Berlin), funded by FESN (Federation of the European Societies of Neuropsychology).

2015 - Conference: Meeting of EWCN (European Cognitive Neuroscience), Brixen, Italy, January 25- 30. poster presentation: Implicit and explicit recognition of one’s own body: evidence for a dissociation in brain damaged patients.

2015 - ENCODS: European Neuroscience Conference (April, 2015 - Sesimbra, Portugal) funded by Champalimaud Foundation.

2015 - Summer School “The social self: how social interactions shape body and self-representations” (June 2015 – Aegina, Greece) funded by Centre for the Study of Senses (Institute of Philosophy).

2015 - Summer School “The Visceral Mind – A hands-on course in the neuroanatomy of cognition” (September 2015, University Wales, Bangor, UK)

2015 - Conference: Annual Meeting of SINP (Italian Neurospychology Society), Padova, Italy, November 28. Oral presentation: The contribution of voice in bodily self-recognition.

2016 - Annual Meeting of SINP (Italian Neurospychology Society), Milano, Italy, December 3. Oral presentation: Personal space regulation in childhood autism: effects of social interaction and person’s perspective.

2018 – Best Poster Presentation Award: When social and action space diverged: a study on children with Autism Spectrum Disorders - Hogrefe (January 2018, XII Developmental Neuropsychology Conference - Giornate di Neuropsicologia dell’età evolutiva, Brixen, Italy)