Foto del docente

Giuseppina Speltini

Alma Mater Professor

Alma Mater Studiorum - Università di Bologna

Adjunct professor

Department of Mathematics

Adjunct professor

Department of Mathematics

Publications

Passini, S; Speltini, G, Cleanliness and prejudice in times of pandemic, «JOURNAL OF COMMUNITY & APPLIED SOCIAL PSYCHOLOGY», 2022, 32, pp. 974 - 982 [Scientific article]Open Access

Speltini, Giuseppina; Passini, Stefano; Villano, Paola, Vicini-lontani dagli altri: Quali connessioni con le rappresentazioni di pulizia?, «PSICOLOGIA SOCIALE», 2018, 2018, pp. 43 - 58 [Scientific article]

Speltini, G.; Passini, S., Cleanliness issues: From individual practices to collective visions, in: Purity and Danger Now: New Perspectives, Abingdon, Oxon, Routledge, 2016, pp. 162 - 178 [Chapter or essay]

Berti, Chiara; Mameli, Consuelo; Speltini, Giuseppina; Molinari, Luisa, Teacher justice and parent support as predictors of learning motivation and visions of a just world, «ISSUES IN EDUCATIONAL RESEARCH», 2016, 26, pp. 543 - 560 [Scientific article]Open Access

G. Speltini; S. Passini, Cleanliness/dirtiness, purity/impurity as social and psychological issues, «CULTURE & PSYCHOLOGY», 2014, 20, pp. 203 - 219 [Scientific article]

Molinari L.; Speltini G.; Passini S., Do Perceptions of Being Treated Fairly Increase Students’ Outcomes? Teacher-Student Interactions and Classroom Justice in Italian Adolescents, «EDUCATIONAL RESEARCH AND EVALUATION», 2013, 19, pp. 58 - 76 [Scientific article]

G. Speltini; L. Molinari, A scuola di giustizia e di democrazia, in: Senso di giustizia e benessere in adolescenza, ROMA, Carocci, 2012, pp. 116 - 135 [Chapter or essay]

L. Molinari; G. Speltini, Il contesto scolastico, in: Psicologia dell'adolescenza, BOLOGNA, Il Mulino, 2011, pp. 253 - 273 [Chapter or essay]

G. Speltini, Pubertà e sviluppo fisico, in: Psicologia dell'adolescenza, BOLOGNA, Il Mulino, 2011, pp. 91 - 105 [Chapter or essay]

G. Speltini, Attività motoria e sportiva nell'infanzia: aspetti psicosociali, in: Sport e infanzia. Un'esperienza formativa tra gioco e impegno., MILANO, FrancoAngeli, 2010, pp. 79 - 92 (Condizionamenti educativi (a cura di Egle Becchi)) [Chapter or essay]

C. Berti; L. Molinari; G. Speltini, Classroom justice and psychological engagement: students' and teachers' representations, «SOCIAL PSYCHOLOGY OF EDUCATION», 2010, 13, pp. 541 - 556 [Scientific article]

G. Speltini; L. Molinari; C. Berti, Classroom justice and psychological engagement: students' and teachers' social representation, in: Abstracts de la 10ème Conference Internationale sur les Representations Sociales, GAMMARTH, s.n, 2010, pp. 342 - 342 (atti di: 10ème Conference Internationale sur les Representations Sociales, Gammarth (Tunisia), 5-8 luglio 2010) [Contribution to conference proceedings]

G. Speltini; L. Molinari, Giustizia in classe e relazioni con i docenti: rappresentazioni in studenti della scuola secondaria di II grado, in: X Congresso Nazionale della Sezione di Psicologia Sociale, TORINO, s.n, 2010, pp. 160 - 161 (atti di: X Congresso Nazionale della Sezione di Psicologia sociale dell'AIP (Associazione Italiana di Psicologia), TORINO, 14-16 settembre 2010) [Contribution to conference proceedings]

Speltini G.; Passini S.; Morselli D., Questioni di pulizia: rappresentazioni e valori., «GIORNALE ITALIANO DI PSICOLOGIA», 2010, 37, pp. 623 - 644 [Scientific article]

Molinari L.; Speltini G., Percezioni di crescita e ancoraggi psicosociali in adolescenza, «PSICOLOGIA SOCIALE», 2009, 4, pp. 277 - 292 [Scientific article]