Foto del docente

Furio Camillo

Associate Professor

Department of Statistical Sciences "Paolo Fortunati"

Academic discipline: SECS-S/03 Economic Statistics

Publications

F. Alboni; F. Camillo; G. Tassinari, A Data Mining Approach for the Monitoring of Active Labour Market policies, BOLOGNA, Dip ScienzeStatistiche P. Fortunati, 2009, pp. 19 (Serie Ricerche - AMS Acta). [Research monograph]

F. Alboni; F. Camillo; G. Tassinari, A Data Mining approach to the monitoring of public programs for the retraining of unemployed workers, in: Giovani e società in Europa e nel Mediterraneo, BOLOGNA, Facoltà di Scienze Politiche Roberto, 2009, pp. 1 - 18 (atti di: IV Incontro Giovani e società in Europa e nel Mediterraneo, Forlì, 26-27-28 marzo 2009) [Contribution to conference proceedings]

A. Cammelli; G. Antonelli; F. Camillo; A. di Francia; S. Ghiselli; M. Sgarzi, Graduates’ employment and employability after the “Bologna Process“ reform. Evidence from the Italian experience and methodological issues, in: DEVELOPMENT OF COMPETENCIES IN THE WORLD OF WORK AND EDUCATION, LJUBLJANA, UNIVERSITY OF LJUBLJANA, 2009, pp. 1 - 26 (atti di: DEVELOPMENT OF COMPETENCIES IN THE WORLD OF WORK AND EDUCATION, Ljubljana, Slovenia, 24-26 September 2009) [Contribution to conference proceedings]

Fabrizio Alboni; Furio Camillo; Giorgio Tassinari, Il dualismo del mercato del lavoro e la transizione da lavoro temporaneo a lavoro a tempo indeterminato in provincia di Bologna, in: Il lavoro che cambia. Contributi tematici e raccomandazioni, ROMA, CONSIGLIO NAZIONALE DELL'ECONOMIA E DEL LAVORO, 2008, pp. 1 - 16 (Fuori collana) [Chapter or essay]

F. Alboni; F. Camillo; G. Tassinari, Labour market dualism and the transition from temporary to permanent jobs in the province of Bologna, «STATISTICA», 2008, 2, pp. 217 - 230 [Scientific article]

G.Barbiroli;P.Mazzaracchio;F.Camillo;M.Kindt;I.D'Attoma, Statistical Methods for Defining Homogeneous Merchandising Categories for Foods:The Case of Savoury and Sweet Bakery Products, «INTERNATIONAL JOURNAL OF STATISTICS AND SYSTEMS», 2008, 3, pp. 43 - 62 [Scientific article]

F. Camillo; S. Mucci, Focus group per il marketing, MILANO, F. Angeli, 2007, pp. 160 . [Research monograph]

Furio Camillo; Claudia Girotti, L’impatto dell’integrazione di tecniche multiple di rilevazione nell’Indagine sulla condizione occupazionale AlmaLaurea: una misura di propensity score in spazi condizionati multivariati, in: I laureati dell'università riformata: IX Indagine AlmaLaurea sul profilo dei laureati 2006, BOLOGNA, Il Mulino, 2007, pp. 1 - 22 [Chapter or essay]

Tassinari G.; Camillo F.; Guizzardi A.; Freo M.; Liberati C., Osservatorio del mercato del lavoro della provincia di Bologna: Rapporto primo semestre 2007, «QUADERNI DI DIPARTIMENTO. SERIE RICERCHE», 2007, 5 (2007), pp. 1 - 62 [Scientific article]

Tassinari G.; Camillo F.; Freo M.; Guizzardi A.; Liberati C., Osservatorio del mercato del lavoro della provincia di Bologna: rapporto 2006, «QUADERNI DI DIPARTIMENTO. SERIE RICERCHE», 2007, 4 (2007), pp. 1 - 123 [Scientific article]

Furio Camillo; Claudia Girotti; Anna Maria Lilli, Una visione sinottica del giovani laureati italiani secondo la loro soddisfazione sul lavoro: la segmentazione Almalaurea in "animaletti" più o meno soddisfatti, in: IX Rapporto sulla condizione occupazionale dei laureati, BOLOGNA, Il mulino, 2007, pp. 297 - 316 [Chapter or essay]

F. Camillo; G.P. Mignoli; E. Nardi, Gruppi e sottogruppi disciplinari per una migliore comprensione della realtà universitaria, di Furio Camillo, Gian Piero Mignoli e Elena Nardi, in: L'università in transizione: laureati vecchi e nuovi alla luce della riforma, BOLOGNA, Il mulino, 2006, pp. 120 - 141 [Chapter or essay]

F. Camillo; C. Liberati, Kernel Discriminant Analysis and Information Complexity: advanced models for micro-data mining and micro-marketing solutions, in: Data Mining VII: Data, Text and Web Mining and their Business Applications, SOUTHAMPTON, Wit Press, 2006, pp. 115 - 125 [Chapter or essay]

F. Camillo; C. Liberati, Recent issues about textual information analysis in micro-marketing: methodological suggestions and some case studies, in: Atti della XLIII Riunione Scientifica della Società Italiana di Statistica, Università di Torino 14-16 giugno, PADOVA, Cleup, 2006, pp. 93 - 103 (atti di: XLIII Riunione Scientifica della Società Italiana di Statistica, Università di Torino, 14-16 giugno) [Contribution to conference proceedings]

F. Camillo; B. Chiandotto, Sulla misura del capitale umano mediante modelli statistici, in: VIII Rapporto sulla condizione occupazionale dei laureati. I laureati di primo livello alla prova del lavoro, BOLOGNA, Il mulino, 2006, pp. 124 - 152 [Chapter or essay]