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Elisa Montaguti

Professoressa ordinaria

Dipartimento di Scienze Aziendali

Settore scientifico disciplinare: SECS-P/08 ECONOMIA E GESTIONE DELLE IMPRESE

Didattica

Ultime tesi seguite dal docente

Tesi di Laurea

  • Analysis of the digital strategies of the main Italian groups in the high-end fashion industry
  • Consumer Marketing: the underestimated consequences of being free to choose
  • Consumer preferences for privacy: an empirical investigation
  • Digital transformation in the retail world: reimagining high-end department stores
  • Metaverse Marketing: the marketing revolution and its impact
  • Neuromarketing: an insight into consumer behaviour.
  • Social media and the luxury industry: the disappearance of Bottega Veneta
  • The Psychology of Luxury Real Estate Marketing: Crafting Targeted Content Strategies for High-Net-Worth Buyer Personas
  • The role of social media in triggering consumer engagement: the Tick Tok Case
  • The SFIFT framework and the Analysis of Carrefour Italia TikTok Challenge #CarrefourZeroSprechi

Tesi di Laurea Magistrale

  • Determinanti del customer engagement nel contesto dei social media: un'analisi empirica sulle caratteristiche dei contenuti
  • I comportamenti sostenibili dei consumatori nel settore del largo consumo
  • Il mercato della GDO italiana: analisi empirica delle variabili che incidono sulle differenze di prezzo tra prodotti sostenibili e convenzionali.
  • Mozzarella di bufala campana DOP. An ally of well-being. An international marketing of a traditional brand repositioned for socially conscious consumers in France.