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Alessandra Zammit

Ricercatrice confermata

Dipartimento di Scienze Aziendali

Settore scientifico disciplinare: SECS-P/08 ECONOMIA E GESTIONE DELLE IMPRESE

Curriculum vitae

Alessandra Zammit CV 

Università di Bologna, Dipartimento di Scienze Aziendali

Via Capo di Lucca, 34 40126 Bologna

Telefono : + 39 0512098097 Fax:     + 39 051246411

Email: alessandra.zammit@unibo.it

Formazione

  •  2007 Dottorato di Ricerca Marketing, Università di Bologna
  • 2003 Laurea con lode in Scienze statistiche ed Aziendali, Università di Bologna   Relatore Gian Luca Marzocchi

Interessi di ricerca

  • Problemi di scelta del consumatore ed effetti di contesto
  • Norma sociale ed effetti di contesto
  • Scelte di customizzazione e avversione agli estremi
  • Evoluzione delle preferenze in un contesto dinamico di ingresso di nuovi prodotti
  • Effetto di compromesso e teoria dei livelli di rappresentazione
  • Propensione alla pianificazione
  • Tecniche di meta-analisi e modelli di equazioni strutturali

Scholarships

2006 Marco Polo Scholarship “Università di Bologna”

Visting Periods 

Periodo di Visiting presso Fuqua School of Business, Duke University Noth Carolina (2006 e 2007).

Paper Pubblicati  

"Being the first entrant and getting stuck in the middle: the risks of becoming the intermediate pioneer" (2017) Elisa Montaguti, Alessandra Zammit, European Journal of Marketing, Vol. 51 Issue: 7/8

"The Temporal Construal of Customer Satisfaction" Pizzi, G., Marzocchi, G.L., Orsingher, C. Zammit, A., (2015) Journal of Service Research 18(4), pp. 484-497

“ A Generalizable Scale of Propensity to Plan: The Long and the Short of Planning for Time and for Money”, Lynch J.J, Netemeyer R., Spiller S., Zammit A. 2010 Journal of Consumer Research, Vol. 37 June. 

“Self scanning technologies in retail: determinants of adoption”, Marzocchi G. L., Zammit A. 2006 Service Industries Journal Vol. 26, N. 6.

“ L'interazione fra effetto olistico e rappresentazione temporale nella percezione delle marche”, M. Visentin, G. L. Marzocchi, A. Zammit (2011) Mercati e Competitività 11/1. Best Paper 2011

Presentazioni a Conferenze

“Contextual Cues and Descriptive Norms: Do People Stick to Context when they Know What Others Choose?” 
A. Zammit, E. Montaguti. (2009). Advances in Consumer Research Volume 37, eds. Margaret C. Campbell, Jeff Inman and Rik Pieters, Duluth, MN: Association for Consumer Research. Presentato a The Association for Consumer Research Annual North American Conference October 22 – 25, 2009 Pittsburgh. 

“Psychological distance, level of construal and compromise effect” Marzocchi G.L. Zammit A. Presentato a  38th  EMAC conference, 2009 Nantes  

“Contextual Cues and Socially Relevant Information: Are Consumers Sticking to Context When They Know What Others Choose?” Montaguti E. Zammit A. Society for Consumer Pshychology Annual Conference 2009 San Diego 

“Time, money and compromise effect” Zammit A., Marzocchi G. L., Pizzi G. 2008 SIM conference Milano.  

“The Evolution of Compromise Effect: The Moderating Role of Socially Relevant Information” , Montaguti E. Zammit A 2008 SIM conference Milano.  

“Time, money and compromise effect” Zammit A., Marzocchi G. L., Pizzi G. 2008 37th  EMAC conference University of  Brighton, UK .  

“The Evolution of Compromise Effect: The Moderating Role of Socially Relevant Information” , Montaguti E. Zammit A 2008 37th  EMAC conference University of  Brighton, UK .    

“New Product Entry: the Moderating Role of Compromise Effect on Pioneering Advantage”,  Zammit A., Montaguti E. SIM Conference, Rome 2007

“An analysis of time evolution of compromise effect: the moderating role of pioneering advantage and product category familiarity”, Zammit A., Montaguti E. EACR Conference 2007, Milan.

“ Time evolution of compromise effect: an analysis of the moderating role of pioneering advantage”, Zammit A., Montaguti E. 2007 36th  EMAC conference Reykjavik University, Iceland.

“Dynamic analysis of compromise-effect: the role of attribute number”, Zammit A., Montaguti E. 35th EMAC Conference 2006, May, Athens.

“The Phoenix, the Rational Consumer and Other Mytho-Logical Creatures”, Zammit A., Scarpi D, IAREP Conference 2005 Prague, Czech Republic, September.

“Do stock market value innovation? A meta-analysis”, Ballardini F., Malipiero A., Oriani R., Sobrero M., Zammit A. Academy of Management Conference 2005, 5-10 August, Honolulu Hawaii.