Alessandra Zammit CV
Università di Bologna, Dipartimento di Scienze Aziendali
Via Capo di Lucca, 34 40126 Bologna
Telefono : + 39 0512098097
Fax: + 39 051246411
Email: alessandra.zammit@unibo.it
Formazione
- 2007 Dottorato di Ricerca Marketing, Università di
Bologna
- 2003 Laurea con lode in Scienze statistiche ed Aziendali,
Università di Bologna Relatore Gian Luca
Marzocchi
Interessi di ricerca
- Problemi di scelta del consumatore ed effetti di contesto
- Norma sociale ed effetti di contesto
- Scelte di customizzazione e avversione agli estremi
- Evoluzione delle preferenze in un contesto dinamico di ingresso
di nuovi prodotti
- Effetto di compromesso e teoria dei livelli di
rappresentazione
- Propensione alla pianificazione
- Tecniche di meta-analisi e modelli di equazioni
strutturali
Scholarships
2006 Marco Polo Scholarship “Università di Bologna”
Visting Periods
Periodo di Visiting presso Fuqua School of Business, Duke
University Noth Carolina (2006 e 2007).
Paper Pubblicati
"Being the first entrant and getting stuck in the middle: the risks of becoming the intermediate pioneer" (2017) Elisa Montaguti, Alessandra Zammit, European Journal of Marketing, Vol. 51 Issue: 7/8
"The Temporal Construal of Customer Satisfaction" Pizzi, G., Marzocchi, G.L., Orsingher, C. Zammit, A., (2015) Journal of Service Research 18(4), pp. 484-497
“ A Generalizable Scale of Propensity to Plan: The Long and the
Short of Planning for Time and for Money”, Lynch J.J, Netemeyer R.,
Spiller S., Zammit A. 2010 Journal of Consumer Research,
Vol. 37 June.
“Self scanning technologies in retail: determinants of
adoption”, Marzocchi G. L., Zammit A. 2006 Service Industries
Journal Vol. 26, N. 6.
“ L'interazione fra effetto olistico e rappresentazione
temporale nella percezione delle marche”, M. Visentin, G. L.
Marzocchi, A. Zammit (2011) Mercati e Competitività 11/1.
Best Paper 2011
Presentazioni a Conferenze
“Contextual Cues and Descriptive Norms: Do People Stick to
Context when they Know What Others Choose?”
A. Zammit, E.
Montaguti. (2009). Advances in Consumer Research Volume 37, eds.
Margaret C. Campbell, Jeff Inman and Rik Pieters, Duluth, MN:
Association for Consumer Research. Presentato a The Association
for Consumer Research Annual North American Conference October 22 –
25, 2009 Pittsburgh.
“Psychological distance, level of construal and compromise
effect” Marzocchi G.L. Zammit A. Presentato a 38th EMAC
conference, 2009 Nantes
“Contextual Cues and Socially Relevant Information: Are
Consumers Sticking to Context When They Know What Others Choose?”
Montaguti E. Zammit A. Society for Consumer Pshychology Annual
Conference 2009 San Diego
“Time, money and compromise effect” Zammit A., Marzocchi G. L.,
Pizzi G. 2008 SIM conference Milano.
“The Evolution of Compromise Effect: The Moderating Role of
Socially Relevant Information” , Montaguti E. Zammit A 2008 SIM
conference Milano.
“Time, money and compromise effect” Zammit A., Marzocchi G. L.,
Pizzi G. 2008 37th EMAC conference University of
Brighton, UK .
“The Evolution of Compromise Effect: The Moderating Role of
Socially Relevant Information” , Montaguti E. Zammit A 2008
37th EMAC conference University of Brighton, UK .
“New Product Entry: the Moderating Role of Compromise Effect on
Pioneering Advantage”, Zammit A., Montaguti E. SIM
Conference, Rome 2007
“An analysis of time evolution of compromise effect: the
moderating role of pioneering advantage and product category
familiarity”, Zammit A., Montaguti E. EACR Conference 2007,
Milan.
“ Time evolution of compromise effect: an analysis of the
moderating role of pioneering advantage”, Zammit A., Montaguti E.
2007 36th EMAC conference Reykjavik University, Iceland.
“Dynamic analysis of compromise-effect: the role of attribute
number”, Zammit A., Montaguti E. 35th EMAC Conference 2006, May,
Athens.
“The Phoenix, the Rational Consumer and Other Mytho-Logical
Creatures”, Zammit A., Scarpi D, IAREP Conference 2005 Prague,
Czech Republic, September.
“Do stock market value innovation? A meta-analysis”, Ballardini
F., Malipiero A., Oriani R., Sobrero M., Zammit A. Academy of
Management Conference 2005, 5-10 August, Honolulu Hawaii.