Dissertation topics suggested by the teacher.
Recent dissertations supervised by the teacher.
First cycle degree programmes dissertations
- "A Tale of One, or Two Cities into One?
Place Marketing and the Case of Berlin’s Invisible Wall"
- "Vestire il Cambiamento: AI e Design Thinking per un Fashion System Sostenibile"
- “Venture Capital’s Role in Europe’s Post-COVID Digital and Economic Recovery: Mini Case Studies of Klarna, Revolut, and Zalando”
- Addressing Seasonality in the Tourism Sector of the Almaty Region: The Role of Marketing and Pricing Strategies
- Barriers beyond Borders: the Economic costs of being Landlocked in International Trade
- Branding Water Cities: Comparative Analysis of
Destination Marketing Strategies in Venice,
Amsterdam, and Saint Petersburg
- Changing the touristic paradigma: from the seaside to the inland. The case of "Riviera Romagnola"
- Competizione à la Cournot nel mercato
delle compagnie aeree low cost
- dal cestino allo smartphone: piattaforme digitali e lotta allo spreco alimentare
- Dentro la mente del consumatore: il ruolo del Neuromarketing nelle decisioni di consumo e le sue implicazioni etiche.
- Dinamiche collusive, algoritmi e intelligenza artificiale: analisi economica ed implicazioni antitrust
- Economia dei dati personali: profili normativi, dinamiche competitive e strategie aziendali
- Eritrea: il potenziale turistico come motore di sviluppo economico
- How can slow tourism have a positive impact on local economies profoundly damaged by the earthquake?
The case of: “Il Cammino nelle Terre Mutate”
- I Parchi a Tema tra Sviluppo,
Strategie, Soddisfazione e Impatto: il Caso Disney
- Il Franchising nella pasticceria artigianale: modello di sviluppo, sfide e opportunità
- Il potere dei legami interpersonali nell'era digitale: word of mouth e marketing relazionale
- impacts of covid-19 on indian tourism
- Inside Dublin’s tech hub:
a focus on expatriate mobility and travel habits
- International and Domestic Tourism: Factors Influencing the Travel Decision of Young Ecuadorians
- La Central Place Theory nell'era digitale: le moderne strategie di localizzazione nel settore retail
- La digitalizzazione dei servizi bancari e gli effetti sulla concorrenza: il caso Isybank
- Le nanotecnologie: opportunità, rischi e regolamentazioni nell'industria cosmetica.
- Learning Without Borders: The Globalization Of Academic Tourism
- Motivations for Sustainable Practices: The Case of Accommodations on the Ecobnb Platform
- Psicoeconomia del consumo: i bias cognitivi come leva strategica nel marketing persuasivo
- Quando il Farmaco Diventa Business: un Fallimento dell'Impresa tra Etica e Mercato
- Quando la sostenibilità diventa vantaggio competitivo: il caso Caviro
- The achievement of green sustainability: evidence from Machu Picchu.
- The Role of Influencer Marketing in Shaping Tourist Behavior: A Study of Social Media's Impact on Destination Choice
- Tourism development in Albania,the dynamics,objectives and accompanying challenges.
- Tourism education after COVID-19: the needs of the new industry
- Tourism Fairs as Tools for Economic and Branding Development: The Case of TTG Travel Experience
- Twenty-year Trends in Hotel and non-Hotel Tourism:
Insights from Veneto, Bibione and nearby Adriatic Coastal Cities