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Stefano Antonio Bolatto

Associate Professor

Department of Economics

Academic discipline: ECON-02/A Economic Policy

Teaching

Recent dissertations supervised by the teacher.

First cycle degree programmes dissertations

  • "A Tale of One, or Two Cities into One? Place Marketing and the Case of Berlin’s Invisible Wall"
  • "Vestire il Cambiamento: AI e Design Thinking per un Fashion System Sostenibile"
  • “Venture Capital’s Role in Europe’s Post-COVID Digital and Economic Recovery: Mini Case Studies of Klarna, Revolut, and Zalando”
  • Addressing Seasonality in the Tourism Sector of the Almaty Region: The Role of Marketing and Pricing Strategies
  • Barriers beyond Borders: the Economic costs of being Landlocked in International Trade
  • Branding Water Cities: Comparative Analysis of Destination Marketing Strategies in Venice, Amsterdam, and Saint Petersburg
  • Changing the touristic paradigma: from the seaside to the inland. The case of "Riviera Romagnola"
  • Competizione à la Cournot nel mercato delle compagnie aeree low cost
  • dal cestino allo smartphone: piattaforme digitali e lotta allo spreco alimentare
  • Dentro la mente del consumatore: il ruolo del Neuromarketing nelle decisioni di consumo e le sue implicazioni etiche.
  • Dinamiche collusive, algoritmi e intelligenza artificiale: analisi economica ed implicazioni antitrust
  • Economia dei dati personali: profili normativi, dinamiche competitive e strategie aziendali
  • Eritrea: il potenziale turistico come motore di sviluppo economico
  • How can slow tourism have a positive impact on local economies profoundly damaged by the earthquake? The case of: “Il Cammino nelle Terre Mutate”
  • I Parchi a Tema tra Sviluppo, Strategie, Soddisfazione e Impatto: il Caso Disney
  • Il Franchising nella pasticceria artigianale: modello di sviluppo, sfide e opportunità
  • Il potere dei legami interpersonali nell'era digitale: word of mouth e marketing relazionale
  • impacts of covid-19 on indian tourism
  • Inside Dublin’s tech hub: a focus on expatriate mobility and travel habits
  • International and Domestic Tourism: Factors Influencing the Travel Decision of Young Ecuadorians
  • La Central Place Theory nell'era digitale: le moderne strategie di localizzazione nel settore retail
  • La digitalizzazione dei servizi bancari e gli effetti sulla concorrenza: il caso Isybank
  • Le nanotecnologie: opportunità, rischi e regolamentazioni nell'industria cosmetica.
  • Learning Without Borders: The Globalization Of Academic Tourism
  • Motivations for Sustainable Practices: The Case of Accommodations on the Ecobnb Platform
  • Psicoeconomia del consumo: i bias cognitivi come leva strategica nel marketing persuasivo
  • Quando il Farmaco Diventa Business: un Fallimento dell'Impresa tra Etica e Mercato
  • Quando la sostenibilità diventa vantaggio competitivo: il caso Caviro
  • The achievement of green sustainability: evidence from Machu Picchu.
  • The Role of Influencer Marketing in Shaping Tourist Behavior: A Study of Social Media's Impact on Destination Choice
  • Tourism development in Albania,the dynamics,objectives and accompanying challenges.
  • Tourism education after COVID-19: the needs of the new industry
  • Tourism Fairs as Tools for Economic and Branding Development: The Case of TTG Travel Experience
  • Twenty-year Trends in Hotel and non-Hotel Tourism: Insights from Veneto, Bibione and nearby Adriatic Coastal Cities

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