Foto del docente

Stefania Lovece

Adjunct professor

Department of Education Studies "Giovanni Maria Bertin"

Publications

Stefania Lovece; Ira Vannini, From beliefs to practices: the video-analysis methodologies to observe the formative assessment in classroom, in: Formative assessment for mathematics teaching and learning. Teacher Professional Development Research by Videoanalysis Methodologies, Milano, Franco Angeli, 2018, pp. 96 - 117 (RICERCA E FORMAZIONE) [Chapter or essay]Open Access

Bolondi, Giorgio; Ferretti, Federica; Gimigliano, Alessandro; Lovece, Stefania; Vannini, Ira, The Use of Videos in the Training of Math Teachers: Formative Assessment in Math Teaching and Learning, in: Integrating video into pre-service and in-service teacher training, Hershey PA, IGI Global, 2017, pp. 128 - 145 [Chapter or essay]Open Access

Michael-Chrysanthou, Paraskevi; Lovece, Stefania; Vannini, Ira; Gagatsis, Athanasios, Exploring teachers’ beliefs for formative assessment in mathematics teaching and learning in Cyprus and Italy, in: EAPRIL Proceedings 2015, Belval, University of Luxembourg, 2016, pp. 511 - 523 [Chapter or essay]

Lovece, Stefania, La ricerca monitoraggio, in: Crescere con gli adolescenti. Ricerca e monitoraggio su tre anni di Progetto Adolescenza in Emilia-Romagna, Bologna, Regione Emilia-Romagna), 2016, pp. 19 - 26 (ADOLESCENTI IN EMILIA-ROMAGNA) [Chapter or essay]

Lovece, Stefania, L’analisi dei dati raccolti attraverso interviste e focus group, in: Crescere con gli adolescenti. Ricerca e monitoraggio su tre anni di Progetto Adolescenza in Emilia-Romagna, Bologna, Centro stampa Regione Emilia-Romagna, 2016, pp. 47 - 78 (ADOLESCENTI IN EMILIA-ROMAGNA) [Chapter or essay]

Lovece, S.; Vannini, I.; Michael-Chrysanthou, P.; Gagatsis, A, Methodologies and tools for the video analysis of formative assessment practices in the classroom (with students aged from 11 to 16), in: EAPRIL 2015 Proceedings, Belval, EAPRIL eaprilconference.org, 2016, pp. 203 - 213 [Chapter or essay]

Lovece, Stefania, The use of video in a teacher training course to promote the correct use of formative assessment for improving Mathematics teaching and learning, in: Educating the Best Teachers: a Challenge for Teacher Education Proceedings of the 41st Annual ATEE Conference, Brussels, Belgium, ATEE (Association for Teacher Education in Europe), 2016, pp. 106 - 114 [Chapter or essay]

G. Bolondi; F. Ferretti; E. Franchini; S. Lovece; M. Salvisberg; S. Sbaragli; I. Vannini, La valutazione formativa nella didattica della matematica. Primi risultati del progetto internazionale FAMT&L, in: La didattica della matematica, disciplina per l'apprendimento, Bologna, Pitagora Editrice, 2015, pp. 3 - 8 [Chapter or essay]

Betti, Maurizio; Ciani, Andrea; Lovece, Stefania; Tartufoli, Laura, Costruire competenze progettuali e valutative attraverso la didattica laboratoriale. Una ricerca esplorativo-qualitativa nel corso di Laurea Magistrale in Scienze della Formazione Primaria dell'Università di Bologna., «GIORNALE ITALIANO DELLA RICERCA EDUCATIVA», 2014, 13, pp. 29 - 48 [Scientific article]

Lovece S., Laboratori per la cittadinanza: il progetto storia, educazione e politica, in: 0 ISBN 978 - 88 - 907493 - 1 - 5 Atti del MoodleMoot Italia 2013, 2013, pp. 31 - 36 (atti di: Moodelmoot Italia 2013, Ancona, 19-20 settembre 2013) [Contribution to conference proceedings]

Lovece S., Nuove tecnologie per l'educazione nei musei, «INFANZIA», 2013, 4/5, pp. 250 - 253 [Scientific article]

S. Lovece, Promuovere, formare e certificare le competenze digitali di insegnanti e educatori, «RICERCHE DI PEDAGOGIA E DIDATTICA», 2013, 8, pp. 1 - 19 [Scientific article]

Salomoni P.; Guerra L.; Prandi C.; Ferrari L.; Mirri S.; Lovece S., BEAT: an AContent extension to support authors in developing learning pathways, in: Proceedings of ELEARN - World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education (ELEARN) 2012, CHESAPEAKE, VA, AACE Association for the Advancement of Computing, 2012, pp. 371 - 378 (atti di: ELEARN - World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education (ELEARN) 2012, Montréal, Quebec, Canada, 09/10/2012) [Contribution to conference proceedings]

S. Lovece, Competenze digitali e formazione degli insegnanti, in: Connessi! Scenari di Innovazione nella Formazione e nella Comunicazione, MILANO, Edizioni Ledizioni LediPublishing, 2011, pp. 575 - 582 [Chapter or essay]

S. Lovece, Conoscere e agire nei nuovi scenari 2.0, «FOR», 2010, 85, pp. 15 - 18 [Scientific article]