Foto del docente

Rachel Elisabeth Pearce

Collaboratrice ed esperta linguistica di madre lingua: inglese

Centro Linguistico di Ateneo

Avvisi

3rd year - Integrated Skills programme- 2025 - 26

Classes start on the 6/10/25 

Group 3A

Studenti che hanno riportato la votazione NS e 18-21 nella parte scritta di Esercitazioni di Inglese 2.

Group 3B

Studenti che hanno riportato la votazione 22-23 nella parte scritta di Esercitazioni di Inglese 2

  

Group 3A - Via F. Re aula E - Monday  + Wednesday (9h - 11h)  with Dott.ssa Pearce

Group 3B - Via F. Re aula E - Monday + Wednesday ( 11 - 13) with Dott.ssa Pearce

Ricevimento -  Monday 13h - 14h (by appointment only)

 

rachel.pearce@unibo.it

 

Friday, 11:00-13:00

Aula C – Via Filippo Re, 8

Group B

Studenti che hanno riportato la votazione 22-23 nella parte scritta di Esercitazioni di Inglese 2.

Esercitazioni di Lingua

Dott.ssa Pearce

Monday, 11:00-13:00

Wednesday, 11:00-13:00

Aula E - Via Filippo Re, 8

Esercitazioni di Traduzione

Dott.ssa Maldina

Thursday, 09:00-11:00

Aula A – Via Filippo Re, 8

Group C

Studenti che hanno riportato la votazione 24-30 nella parte scritta di Esercitazioni di Inglese 2 e i cui cognomi vanno da A a K.

Esercitazioni di Lingua

Dott. Phillis

Thursday, 11:00-13:00

Aula B (Farmacologia) – Via Irnerio, 48

Friday, 11:00-13:00

Aula B (Farmacologia) – Via Irnerio, 48

Esercitazioni di Traduzione

Dott.ssa Maldina

Tuesday, 09:00-11:00

Aula C – Via Filippo Re, 8

Group D

Studenti che hanno riportato la votazione 24-30 nella parte scritta di Esercitazioni di Inglese 2 e i cui cognomi vanno da L a Z.

Esercitazioni di Lingua

Dott.ssa Maldina

Thursday, 13:00-15:00

Aula B – Via Filippo Re, 8

Friday, 09:00-11:00

Aula C – Via Filippo Re, 8

Esercitazioni di Traduzione

Dott.ssa Maldina

Tuesday, 11:00-13:00

Aula C – Via Filippo Re 8

Textbook

Groups C and D of Esercitazioni di Lingua Inglese 3 will not use a book.

Groups A and B of Esercitazioni di Lingua Inglese 3 will use the following textbooks:

· Unlock – Level 5 (Second Edition): Reading, Writing & Critical Thinking (https://www.cambridge.org/ki/cambridgeenglish/catalog/skills/unlock-2nd-edition/unlock-level-5-2nd-edition-reading-writing-and-critical-thinking-students-book-digital-pack?isbn=9781009031448&&format=DO )

· Unlock – Level 5 (Second Edition): Listening, Speaking & Critical Thinking (https://www.cambridge.org/ki/cambridgeenglish/catalog/skills/unlock-2nd-edition/unlock-level-5-2nd-edition-listening-speaking-and-critical-thinking-students-book-digital-pack )

The books can be ordered online or at local bookstores.

You will find a paper copy of both books at the LILEC library. However, due to obvious technical reasons, these copies do not include the digital resources or the listening tracks, which are valuable material.

 

Material covered in class '25 - '26

Lesson 1  Presentation of course + explanation of the new exam system

 

Lesson 2

The organisation of an argumentative essay.

Essay Template - general organisation

 

The essay title

The introductory paragraph

1.Introduction to subject matter.

2.The hook) aimed at grabbing the attention of the reader through the presentation of interesting facts related to the thesis statement

3.The Thesis Statement - precise and to the point, covering, in brief, the main focus of the essay

· Transition  

Body of text

Paragraph 2:

· Strongest point 

· Introduction

· Examples

· Explanation

· Conclusion that ties to main thesis 

· Transition

Paragraph 3

· Weakest point

· Introduction

· Examples

· Explanation

· Conclusion tied to the thesis statement

· Transition

Body - Paragraph 4

· Second-strongest point

· Introduction

· Examples

· Explanation

· Conclusion that ties to the thesis

· Transition

Conclusion -

 

Concluding Paragraph

· Restated thesis

·  Concise summary of the body and how it ties to thesis

·  Signal for the end of essay

. Aims to conclude on a positive note or leave the reader with something to think about.

 

Lesson 2

Reading - Unlock p20, 21, 22 (Introduction to ethos, pathos and logo)

Lesson 3

Recognising Formal + Informal vocabulary - found in Writing Dispenser (Writing Workshop) p.84 + 85 (to be collected from - CopySystem - Via delle Belle Arti 28/B) under the name of Dott.ssa Pearce

Lesson 4

Preserving our Heritage - reading Unit 1 p24 +p25 Unlock + Discussion p 26 + Time Expressions p27+ 28 + exercises 1 + 2 for homework.

 

 

Pubblicato il: 03 dicembre 2016