Foto del docente

Matteo Alvisi

Ricercatore confermato

Dipartimento di Sociologia e Diritto dell'Economia

Settore scientifico disciplinare: SECS-P/01 ECONOMIA POLITICA

Pubblicazioni

Matteo Alvisi, Digital platforms, multi-sided markets, and the anticommon problem, in: SMEs in the Digital Era, Cheltenham, Edward Elgar Publishing Ltd, 2023, pp. 139 - 156 [capitolo di libro]

Alvisi, Matteo; Carbonara, Emanuela, Cocktails done right: price competition and welfare when substitutes become complements, «JOURNAL OF ECONOMICS», 2020, 2020, pp. 1 - 38 [articolo]

M. Alvisi; E. Carbonara, Imperfect Substitutes for Perfect Complements: Solving the Anticommons Problem, «BULLETIN OF ECONOMIC RESEARCH», 2013, 65, pp. 256 - 279 [articolo]

Alvisi M.; Carbonara E.; Parisi F., Separating complements: the effects of competition and quality leadership, «JOURNAL OF ECONOMICS», 2011, 130, pp. 107 - 131 [articolo]

Matteo Alvisi; Emanuela Carbonara, Imperfect Substitutes for Perfect Complements: solving the Anticommons problems, Bologna, Università degli Studi di Bologna - Dipartimento di Scienze Economiche, 2010, pp. 28 (QUADERNI - WORKING PAPER DSE). [libro]

Matteo Alvisi; Emanuela Carbonara; Giuseppe Dari-Mattiacci; Francesco Parisi, Complementing Substitutes: Compatibility, Bundling and Entry, Amsterdam, Amsterdam Center for Law & Economics, 2009, pp. 50 . [libro]

M. Alvisi, Price Competition, Essentiality and Network Externalities with Complementary Goods: New Solutions to the "Tragedy of the Anticommons", «RIVISTA INTERNAZIONALE DI SCIENZE SOCIALI», 2008, 03-2008, pp. 135 - 160 [articolo]