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Angelo Manaresi

Professore ordinario

Dipartimento di Scienze Aziendali

Settore scientifico disciplinare: SECS-P/08 ECONOMIA E GESTIONE DELLE IMPRESE

Pubblicazioni

Ruolo editoriale nella rivista «Economic Development - Економски развој JOURNAL OF THE INSTITUTE OF ECONOMICS - University “Ss. Cyril and Methodius” - SKOPJE - REPUBBLICA DI NORTH MACEDONIA Editor in chief: Zoran Janevski, Ph.D (Institute of Economics-Skopje, University “Ss. Cyril and Methodius”, Skopje, North Macedonia)»

angelo manaresi, DIGITAL CHANNELS AND ENCROACHMENT: OWNERSHIP REDIRECTION IN FRANCHISE CHANNELS, in: Proceeding of International Marketing Trends Conference IMTC 2024, Paris, Venise-Paris Marketing Association c/o ESCP Europe 8 avenue de la Porte de Champeret, 75017 Paris Tel : +33.1.49.23.22.49 / +33.1.45.03.05.35, 2024, pp. 1 - 10 (atti di: International Marketing Trends Conference 2024, Venice, 18-20 January 2024) [Contributo in Atti di convegno]

alessandra zammit / elisa montaguti / angelo manaresi, Waste production and consumer behavior: literature review and future research, in: Proceeding of International Marketing Trends Conference IMTC 2024, 2024, pp. 1 - 11 (atti di: International Marketing Trends Conference VENICE 18-20 January 2024, Venice, Italy, 18-20 January 2024) [Contributo in Atti di convegno]

manaresi angelo; lorenzini barbara;, Marketing. L’eserciziario, Milano, McGraw-Hill, 2023, pp. 120 . [libro]

ANGELO MANARESI, STRATEGIC INTEGRATION OF E-COMMERCE AND FRANCHISING, in: ABSTRACS - ITEMA 2023 conference held on October 26, 2023, ITEMA 2023 Book of Abstracts (ISSN 2683-5991, ISBN 978-86-80194-77-6), BELGRADO, UDEKOM www.udekom.org.rs, 2023, pp. 22 - 22 (atti di: 7th International Scientific Conference on IT, Tourism, Economics, Management and Agriculture - ITEMA 2023 CONFERENCE, Faculty of Organization and Informatics Varaždin, University of Zagreb, ZAGABRIA, CROAZIA, 26 OTTOBRE 2023) [atti di convegno-abstract]

MANARESI ANGELO, THE IMPACT OF THE INTEGRATION OF DIGITAL MARKETING IN THE COMPANY STRATEGY OF FRANCHISES, «EKONOMSKI RAZVOJ», 2023, n.3 2023, pp. 1 - 13 [articolo]

angelo manaresi, gian luca marzocchi, Il Marketing, in: l'impresa, bologna, il mulino, 2022, pp. 339 - 374 [capitolo di libro]

Angelo Manaresi; Gian Luca Marzocchi; Clelia Mazzoni, Mercati target: segmentazione e valutazione, in: La Guida del Sole 24 Ore al Marketing, Milano, Il Sole 24 Ore, 2009, pp. 179 - 206 [capitolo di libro]

D. scarpi; F. Dall'olmo riley; A. manaresi, Purchasing services online: a two country generalization of possible influences, «THE JOURNAL OF SERVICES MARKETING», 2009, 23 n.2, pp. 92 - 102 [articolo]

A. Lipparini; M. Bigelli; C. Boari; C. Boschetti; A. Grandi; R. Grant; F. Leoni; G. Lorenzoni; A. Manaresi; GL. Marzocchi; V. Odorici; S.Sandri; R. Silvi; M. Sobrero; M. Spisni; S. Torrisi; A. Zanoni, Economia e Gestione delle imprese, BOLOGNA, Il Mulino, 2007, pp. 513 . [libro]

Manaresi A.; Marzocchi G.L., Il marketing, in: Economia e gestione delle imprese, BOLOGNA, Il Mulino, 2007, pp. 139 - 198 [capitolo di libro]

D. Scarpi; F. Dall’Olmo-Riley; A. Manaresi, The role of brand familiarity, contact, and internet experience when shopping for services online, «INTERNATIONAL JOURNAL OF VALUE CHAIN MANAGEMENT», 2007, 1/2, pp. 133 - 156 [articolo]

d.scarpi; F. dall'olmo-riley; a. manaresi, Le ricerche sui comportamenti d’acquisto online: l’orientamento edonico e utilitarista, «MERCATI E COMPETITIVITÀ», 2006, 3, pp. 123 - 138 [articolo]

F. Dall'Olmo-Riley; D. Scarpi; A. Manaresi, Drivers and Barriers to Online Shopping: The Interaction of Product, Consumer, and Retailer Factors, in: A CURA DI I. CLARKE E T.B. FLAHERTY, Advances in Electronic Marketing, HERSHEY, Idea Group Publ., 2005, pp. 44 - 68 [capitolo di libro]

Scarpi D.; Dall’Olmo-Riley F.; Manaresi A, A cross-country analysis of e-shopping for services, in: ACADEMY OF MARKETING, Conference Proceedings, GLOUCESTER, British Marketing Association, 2004, pp. n.a. - n.a. [Contributo in Atti di convegno]