Calleo, Alberto; Dall’Osso, Giorgio; Zannoni, Michele, A Systematic Analysis for Multisensory Virtual Artifacts Design in Immersive E-Sport Applications and Sim-Racing, in: HCI in Mobility, Transport, and Automotive Systems. HCII 2023. Lecture Notes in Computer Science, Springer, «LECTURE NOTES IN COMPUTER SCIENCE», 2023, 14049, pp. 114 - 124 (atti di: HCI INTERNATIONAL 2023. 25th International Conference on. Human-Computer Interaction, Copenhagen, Denmark, 23-28 Luglio 2023) [Contributo in Atti di convegno]
Riccardo Foschi; Simone Garagnani; Michele Zannoni; Berta Martini, Comprendere il disegno di Leonardo: l’interazione tra artefatti reali e trasposizioni digitali nell’esperienza di visita nei percorsi museali, in: Il disegno anatomico di Leonardo al tempo del Salvator Mundi, Bologna, Bologna University Press, 2023, pp. 81 - 92 [capitolo di libro]
Apollonio, Fabrizio Ivan; Gaiani, Marco; Barbieri, Luca; Fantini, Filippo; Garagnani, Simone; Zannoni, Michele, Visualizing the smallest details: the digital replica of the Annunciation by Beato Angelico, in: Extended Intelligence for Cultural Engagement (ExICE), , Bologna, Italy., 2023, pp. 1 - 4 (atti di: ExICE - Extended Intelligence for Cultural Engagement. ExICe will appeal to academics and museum practitioners working in disciplines involving the application of novel ICT to cultural heritage., Bologna, 15 March 2023) [Contributo in Atti di convegno]
Pollini, Alessandro; Giacobone, Gian Andrea; Zannoni, Michele, Aging and Interaction: Designing for Active Living Experiences, in: Internet of Things for Human-Centered Design, Singapore, Springer, 2022, pp. 39 - 61 (STUDIES IN COMPUTATIONAL INTELLIGENCE) [capitolo di libro]
Michele Zannoni; Alessandro Pollini, Are Memories an Interaction Design Problem?, «PAD», 2022, 23, pp. 217 - 237 [articolo]Open Access
Dall'Osso, Giorgio; Zannoni, Michele; Licaj, Ami, Design Elements for the Implementation of Threshold Crossing In and Out of Mixed Reality, in: Handbook of Research on Implementing Digital Reality and Interactive Technologies to Achieve Society 5.0, Hershey, Pennsylvania, IGI Global, 2022, pp. 15 - 41 (ADVANCES IN HUMAN AND SOCIAL ASPECTS OF TECHNOLOGY BOOK SERIES) [capitolo di libro]
Gaiani M.; Garagnani S.; Zannoni M., DISPLAYING DANTE’S DIVINE COMEDY MINIATED MANUSCRIPTS IN EXHIBITIONS, «SCIRES-IT», 2022, 12, pp. 77 - 94 [articolo]Open Access
Michele Zannoni, Angela Di Massa, Alessandro Pollini, Progettare l’interazione con le macchine
assecondando i bisogni delle persone, «SISTEMI & IMPRESA», 2022, 3, pp. 24 - 26 [articolo]
Michele Zannoni, Giorgio Dall’Osso, Ludovica Rosato, Luca Barbieri, The Human Body Interaction open database, in: Human body Interaction, Bologna, Fondazione Bologna University Press, 2022, pp. 67 - 85 [capitolo di libro]
Michele Zannoni, THE HUMAN BODY IS THE INTERFACE, in: Michele Zannoni, Roberto Montanari, Human Body Interaction, Bologna, Bologna University Press, 2022, pp. 16 - 27 (DA) [capitolo di libro]
Michele Zannoni, Roberto Montanari, Laura Succini, THE INTERNATIONAL SYMPOSIUM OF FUTURE DESIGN FOR HUMAN BODY INTERACTION, in: Human Body Interaction, Bologna, Bologna University Press, 2022, pp. 45 - 66 (DA) [capitolo di libro]
Giovanni Bacci,
Simone Garagnani,
Marco Gaiani,
Michele Zannoni, Dall'Alma Mater al mondo. Dante all'Università di Bologna, 2021. [mostra o esposizione]
Laura Succini, Margherita Ascari, Elena Formia, Valentina Gianfrate, Michele Zannoni, Design for Responsible Innovation. Social Impacts of Products and Services, «PAD», 2021, 14, pp. 235 - 255 [articolo]Open Access
Michele Zannoni, Andreas Sicklinger, Marco Pezzi, Human Body Interaction From the Imaginary to Contemporaneity Anticipation Design Processes, «DIID. DISEGNO INDUSTRIALE INDUSTRIAL DESIGN», 2021, 74, pp. 10 - 19 [articolo]Open Access
Michele Zannoni, Giorgio Dall'Osso, Marco Pezzi, Flaviano Celaschi, Human Body Interaction Observatory, 2021. [banche dati]