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Margo Lengua

Dottoranda

Dipartimento di Architettura

Settore scientifico disciplinare: ICAR/13 DISEGNO INDUSTRIALE

Pubblicazioni

Bosco, A, Gasparotto, S., & Lengua, M. (in press). Design Experiences in Pandemic time. Constructing the Memory of the Present by Museums. PAD. Pages on Arts and Design.

 

Bosco, A., Gasparotto, S., & Lengua, M. (in press). Participatory flows. A comparative analysis of co-design processes in the field of cultural heritage. Strategic Design Research Journal - SDRJ.

 

Lengua, M. (in press). Radical Gender Play: Game Design as a Critical Analysis tool. In L. Gorgolini, & E. D'Amelio (Eds.), Media and Gender: History, Representation, Reception. Bologna University Press.

 

Bosco, A, Gasparotto, S., & Lengua, M. (2022). Continuità, espansione, divergenza. Tre chiavi di lettura dell’esperienza digitale della storia del design nel contesto museale. AIS/Design. Storia e Ricerche, 9(16). 

 

Lengua, M., Lengua, D. (2022). Moving Towards Digital Lands: on Processes of Interaction in Museum’s Virtual Spaces. In A. Weidinger, F. Müller-Nittel, & M. Reindl (Eds.), Meta.space – Visions of Space from the Middle Ages to the Digital Age (pp. 528-536). Distanz.

 

Lengua, M, Lengua, D. (2022). Il metaverso come pratica museale. Processi e interazioni per un nuovo spazio virtuale. Officina*, 38, 42-48.

 

Lengua, M. (2022). Mi Rasna – Io sono etrusco. Il gioco come archivio storico e archeologico. In S. Caselli (Eds.), La storia in gioco. Prospettive e limiti di una storia in forma ludica (pp. 189 – 197). Biblion Edizioni.

 

Gasparotto, S., Bosco, A., Lengua, M., & Baruzzi, P. (2021). MEET. Un percorso espositivo interattivo tra co-design e valorizzazione. AGATHÓN – International Journal of Architecture, Art and Design, 10, 242-249. https://doi.org/10.19229/2464-9309/10222021.

 

Lengua, M., De Bernardin, M. (2021). The Umbrian Chronicles. un videogioco narrativo per il territorio. In M. Lengua, M. De Bernardin, & T. Magliocca (Eds.), The Umbrian Chronicles: un videogioco per il territorio di Spoleto e della Valnerina (pp. 19–32). Licosia.

 

Lengua, M., De Bernardin, M., & Magliocca, T. (2021). The Umbrian Chronicles: un videogioco per il territorio di Spoleto e della Valnerina. Licosia.

 

Lengua, M. (2020). MEMORIES. Un videogioco come percorso della memoria. In O. Buonamano (Eds.), LAB-8. Ricostruire i luoghi, le comunità, le storie (pp. 9-14.). Carsa Edizioni.

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