Foto del docente

Marco Nenzioni

Research fellow

Department of Education Studies "Giovanni Maria Bertin"

Publications

Luca Bolelli, Elida Nora Ferri, Stefano Sangiorgi, Claudio Porrini, Luca Ferrari, Marco Nenzioni, Roberto Colombo, Severino Ghini, Stefano Girotti, Honeybees as Bioindicators in Environmental Monitoring: Practical Applications and Open Online Course, in: Recent Advances in Environmental Science from the Euro-Mediterranean and Surrounding Regions (2nd Edition), Springer Nature, in corso di stampa, pp. 1 - 5 (atti di: 2nd Euro-Mediterranean Conference for Environmental Integration, Sousse, Tunisia, 10-13/10/2019) [Contribution to conference proceedings]

Coordination of a Research Project: OEMONOM: Open access Educational Materials On Naturally Occurring Molecules - sources, biological activity and use.

Luca Ferrari; Marco Nenzioni, Lifelong Learning and Digital Learning Environments: Prospects for the Future?, in: Chapter 17: Theoretical and Practical Approaches to Non-Formal Education. Interdisciplinary Examinations into Various Instructional Models, Irvine, BrownWalker Press, 2021, pp. 1 - 231 [Chapter or essay]

Tagliaventi M.T; Guerzoni G.; Ferrari L.; Nenzioni M; Masoni L., An inclusive perspective across Northern and Southern Italy, in: School Education, Minorities and Life Opportunities. Roma Inclusive School Experiences, Braga, EDIÇÕES HÚMUS, 2020, pp. 49 - 96 [Chapter or essay]Open Access

Marco Nenzioni; valeria friso, Being a student with Specific Learning Disorder at university: some results of an exploratory survey within the University of Bologna, «FORMAZIONE & INSEGNAMENTO», 2020, XVIII, pp. 193 - 209 [Scientific article]Open Access

Ferrari Luca, Nenzioni Marco, Marotti Benedetta, Digital Storytelling e inclusione scolastica: come ridurre stereotipi e pregiudizi col supporto di tecnologie digitali., in: Le società per la società: ricerca, scenari, emergenze. Tomo 3: Sezione SIREM: ricerca, scenari, emergenze al tempo del digitale., Lecce, Pensa Multimedia, 2020, pp. 99 - 103 (atti di: Le Società per la società: ricerca, scenari, emergenze: convegno internazionale SIRD, Roma, 26-27 settembre 2019) [Contribution to conference proceedings]

Ferrari, L.; Nenzioni, M., Laboratorio di Digital Storytelling, in: Per una scuola inclusiva. Proposte di buone pratiche., Parma, Edizioni Junior-Bambini Srl, 2020, pp. 113 - 116 (ESPERIENZE, DOCUMENTAZIONI, PROGETTI) [Chapter or essay]

Marco Nenzioni; Giacomo Guaraldi, Learning disability at university: a survey through the students’ perspective = DSA all’università: un’indagine attraverso la prospettiva degli studenti, «FORM@RE», 2020, 20, pp. 318 - 335 [Scientific article]Open Access

Ferrari, Luca; Nenzioni, Marco, Promuovere processi inclusivi a scuola con il Digital Storytelling, «ITALIAN JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION FOR INCLUSION», 2020, 8, pp. 468 - 479 [Scientific article]Open Access

Merja Mäkelä, Mirva Pilli-Shivola, Matti Strengell, Marco Nenzioni, MOODLE as a MOOC Platform, in: Challenges in Open Educational Resources. The Case of TOX-OER MOOC., Salamanca, Editorial Amarante, 2018, pp. 69 - 74 [Chapter or essay]

Marco Nenzioni, Review of: Recensione a: Disabilità, rappresentazioni sociali e inserimento lavorativo. Percorsi identitari e nuove progettualità, «STUDIUM EDUCATIONIS», 2018, 3, pp. 3 - 4 [Review]

Marco Nenzioni, Recensione del convegno internazionale SIREM 2018, «STUDIUM EDUCATIONIS», 2018, 3, pp. 1 - 2 [Comment or similar]

Guerra, Luigi; Ferrari, Luca; Nenzioni, Marco, TOX-OER MOOC, in: Challenges in Open Educational Resources. The Case of TOX-OER MOOC., Salamanca, Editorial Amarante, 2018, pp. 47 - 68 [Chapter or essay]

Nenzioni, Marco, Review of: Costruire esperienze didattiche di online collaborative learning, «STUDIUM EDUCATIONIS», 2017, 3, pp. 153 - 154 [Review]

Latest news

At the moment no news are available.