85265 - VALUE PRICING LABORATORY

Anno Accademico 2019/2020

  • Docente: Marco Visentin
  • Crediti formativi: 3
  • SSD: SECS-P/08
  • Lingua di insegnamento: Italiano
  • Modalità didattica: Convenzionale - Lezioni in presenza
  • Campus: Rimini
  • Corso: Laurea Magistrale in Amministrazione e gestione d'impresa (cod. 8842)

Conoscenze e abilità da conseguire

This laboratory aims teaching students how to price and services by providing a comprehensive framework for understanding pricing strategies and tactics. The course addresses issues such as price elasticities, economic value analysis, value perception and price customization.

Contenuti

Week 1: conjoint analysis

Week 2: multinomial logit

Week 3: binomial logit and ML methods

Week 4: Price online

Week 5: Mediation and moderation

Testi/Bibliografia

Ripley, B. D. (2002). Modern applied statistics with S. Springer.

Hayes, A. F. (2017). Introduction to mediation, moderation, and conditional process analysis: A regression-based approach. Guilford publications.

Additional papers, data and scripts will be suggested during lectures.


Metodi didattici

Lab sessions. Group works.

Modalità di verifica e valutazione dell'apprendimento

Group work assessment. Optional oral exam.

Non attending students are required to take the full exam.

Further details will be provided at the beginning of the course.

Strumenti a supporto della didattica

Additional papers, data and scripts will be suggested during lectures.

Orario di ricevimento

Consulta il sito web di Marco Visentin

SDGs

Istruzione di qualità Imprese innovazione e infrastrutture

L'insegnamento contribuisce al perseguimento degli Obiettivi di Sviluppo Sostenibile dell'Agenda 2030 dell'ONU.