- Docente: Marco Visentin
- Crediti formativi: 3
- SSD: SECS-P/08
- Lingua di insegnamento: Italiano
- Modalità didattica: Convenzionale - Lezioni in presenza
- Campus: Rimini
- Corso: Laurea Magistrale in Amministrazione e gestione d'impresa (cod. 8842)
Conoscenze e abilità da conseguire
This laboratory aims teaching students how to price and services by providing a comprehensive framework for understanding pricing strategies and tactics. The course addresses issues such as price elasticities, economic value analysis, value perception and price customization.
Contenuti
Week 1: conjoint analysis
Week 2: multinomial logit
Week 3: binomial logit and ML methods
Week 4: Price online
Week 5: Mediation and moderationTesti/Bibliografia
Ripley, B. D. (2002). Modern applied statistics with S. Springer.
Hayes, A. F. (2017). Introduction to mediation, moderation, and conditional process analysis: A regression-based approach. Guilford publications.
Additional papers, data and scripts will be suggested during lectures.
Metodi didattici
Lab sessions. Group works.
Modalità di verifica e valutazione dell'apprendimento
Group work assessment. Optional oral exam.
Non attending students are required to take the full exam.
Further details will be provided at the beginning of the course.
Strumenti a supporto della didattica
Additional papers, data and scripts will be suggested during lectures.
Orario di ricevimento
Consulta il sito web di Marco Visentin
SDGs
L'insegnamento contribuisce al perseguimento degli Obiettivi di Sviluppo Sostenibile dell'Agenda 2030 dell'ONU.